پرداخت حقوق معوقه کارکنان شهرداری را تا 19 آذرماه متوقف کردند/فاز دوم پروژه خیابان ایده آل.


ساعت: 21:58
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911226

چهل و هشتمین جلسه شورای شهر ساری با حضور شهردار مرکز استان برای پاسخگویی به سوالات یکی از اعضای شورا در خصوص موضوعات روز از جمله پرداخت حقوق، تغییر وضعیت، تغییر هدف سالن ورزش بانوان همراه بود. . جلسه ای که نوید خبرهای خوبی برای شهرداران بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، چهل و هشتمین جلسه شورای شهر ساری عصر امروز با حضور تمامی اعضا و جواد طالبی شهردار ساری به صورت علنی برگزار شد.

دلیل حضور شهردار ساری پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر ساری بود.

قانون نیم درصد مالیات شهرداری از کتابخانه های عمومی به درستی اجرا نمی شود

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در سخنانی پیش از دستور جلسه بر اجرای صحیح قانون نیم درصد کتابخانه های عمومی به شهرداری ها تاکید کرد.

وی با انتقاد از فعالیت رسانه ای دشمنان انقلاب برای ایجاد بی نظمی در جامعه گفت: اما مردم ما با هوشیاری این تلاش ها را به یأس تبدیل کردند.

رهبر شورای شهر ساری خاطرنشان کرد که ترافیک شهر به یک معضل جدی تبدیل شده است که نیاز به برنامه های پیشگامانه به ویژه در خیابان کوران در ساری دارد.

ترافیک این روزها در مرکز شهر مازندران مشکل جدی است

شعبانی ادامه داد: سد معبر شهرداری ساری باید با ساماندهی فعالیت بی نظم دستفروشان خیابان کاران نسبت به رفع گلایه کسبه این منطقه اقدام کند.

راسخ یکی دیگر از اعضای شورا نیز بر تسریع در حل معضل ترافیکی خیابان کاران تاکید کرد و گفت: شهرداری و سازمان های ذیربط برای تسهیل تردد مردم اقدامات جدی را در دستور کار خود قرار دهند.

سبحان بخشی یکی دیگر از اعضای شورا نیز اظهار داشت: تردد در بلوار امام رضا در محدوده دوربرگردان ساخت و ساز بسیار شلوغ است و رفع مشکل ترافیکی این محدوده یکی از خواسته های بسیاری از شهروندان و اهالی است.

پیشنهاد لایحه ورودی پارک شهید زارع

حسن احمدی در ادامه خط اول جلسه را در خصوص نرخ مصوب ورودی پارک شهیدزاره ساری مطرح کرد و گفت: کمیته تطبیق فرمانداری ساری در نامه ارسالی ایراداتی را مشاهده کرد و باید در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی افزود: پیشنهاد ایشان این است که این لایحه به کمیته بازگردانده شود و پس از اصلاح، مجددا با حضور نماینده گردشگری برگردد.

در نهایت با حداکثر آرای اعضا مقرر شد این لایحه به کمیسیون ارجاع شود.

حقوق و تغییر جایگاه در رأس مطالبات شورایاری شهرداری است

خط دوم این نشست به موضوع سید رحمان میرشاجی اختصاص داشت.

میرشجایی در این خصوص اظهار داشت: موضوع اصلی ما پرداخت حقوق پرسنل شهرداری و تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق است.

وی افزود: شما متعهد شده اید که حقوق کارکنان را در 25 هر ماه با شرایط موجود پرداخت کنید.

این مشاور شهر ساری خاطرنشان کرد: حقوق شهریور ماه دیروز پرداخت شد و دو ماه حقوق کارکنان معوقه بود.

میرشجایی ادامه داد: با درآمد ماهانه 90 میلیارد تومانی فعلی شهرداری، انتظار داریم پرداخت حقوق در اولویت شهرداری قرار گیرد.

اعتراض شورا به خیابان ایده آل جنب موقعیت بازار میوه پارک میلام

وی گفت: سوال دوم از شهردار شروع پروژه های کم اهمیت شهری است به عنوان مثال منظورم خیابان ایده آل است و سوال این است که اگر مالک بخواهد در محل نصب مجسمه معروف بسازد چه اتفاقی می افتد؟ جایگزینی سنگفرش در بازار محل گلایه کسبه و بازار است.

این مشاور شهر ساری تصریح کرد: خیابان ایده آل زمانی معنادار و موجه می شود که وضعیت خدمات شهری ایده آل باشد.

میرشجایی بیان کرد: سوال سوم به بازار میوه برمی گردد که حداقل انتظار داشتیم با آن مشورت کنیم تا تصمیم اشتباه در جای اشتباه اجرا نشود و وقوع سیل قطعا مضر خواهد بود.

و افزود: چرا بازاری که قرار بود توسط استاندار و فرماندار افتتاح شود متوقف شد؟

شکایت یکی از اعضای شورا برای تغییر نام بوستان وانوان و تغییر کاربری سالن ورزشی

یکی از اعضای شورای شهر ساری گفت: چرا برای تغییر نام باغ بانوان به باغ خانواده توسط شورا تلاش می شود؟ این پارک تنها پارک بانوان است و باید تلاش شود تا این مکان در اختیار بانوان شهرمان باشد.

میرشجایی ادامه داد: تغییر کاربری سالن توپ در این پارک به سالن کشتی نیز محل گلایه است و امیدواریم با توجه به فعالیت بانوان در این سالن و وجود قرارداد با ورزشکاران، این سالن مورد انتظار باشد. تا با هدف قبلی خود به کار ادامه دهد.

وی افزود: اکثر اعضای شورا از تصمیم شهرداری برای تغییر کاربری این سالن بی اطلاع بودند.

عضو شورای شهر ساری تاکید کرد: تغییر وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران کارکنان شهرداری همچنان محل جست و جو است و روند کنونی رضایتبخش نیست و امیدواریم برخورد با شاکیان مطابق باشد. با اخلاق و قانون

طالبی: پرداخت حقوق کارکنان تا 19 آذرماه

جواد طالبی شهردار ساری در پاسخ به این پرسش ها گفت: امسال با افزایش 57 درصدی دستمزد مواجه بودیم و مجبور شدیم برای کسب درآمد جدید کوچ کنیم.

وی افزود: برنامه دستمزدی داریم که در حال پیشبرد آن هستیم. بنابراین در روزهای آینده با هماهنگی 5 سازمان مربوطه حقوق مهرماه و حقوق آبان ماه را نیز تا 19 آذرماه پرداخت خواهیم کرد.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: ماهانه 60 میلیارد تومان پرداختی داریم و در هفت ماه گذشته 30 میلیارد تومان بابت بدهی های گذشته به پیمانکاران وصول شده است.

طالبی ادامه داد: بدهی ما به تامین اجتماعی حدود 480 میلیارد تومان است و قسمت زیادی از برداشت ها به آن برمی گردد.

وی گفت: در 7 ماه گذشته بالغ بر 236 میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

توضیحات شهردار برای خیابان ایده آل.

شهردار ساری گفت: نصب تندیس ها با متولی مربوطه کاملاً موافقت شد و 20 تصویر و 20 نام در اختیار شهرداری قرار گرفت و طبق همین فهرست تندیس مشاهیر شهر و عدم حضور یک یا دو نفر را ساختیم. بر اساس ابلاغ به شهرداری انجام شد.

طالبی با بیان اینکه در تلاش هستیم پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و به دنبال تعریف پروژه های جدید شهری نبوده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال تعریف پروژه های جدید شهری هستیم. وی اعلام کرد: پل کابلی یک دهه پیش ساخته شد اما هنوز امکان بازگشایی مسیر وجود ندارد. امیدواریم پروژه ابن شهر آشوب تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی افزود: خیابان ایده آل باید مطابق با هدف گردشگری و مطابق با استانداردهای شهری در آستانه تصویب ساری توسط کشورهای عضو اکو ساخته می شد و فاز دوم این پروژه نیز انجام می شد. به دلیل شرایط و فضای موجود متوقف شده است.

بازار میوه پارک ملی در چندین مکان دیگر نیز افتتاح خواهد شد

شهردار ساری تصریح کرد: در خصوص بازار میوه در پارک ملل باید بگویم که پیش بینی ها برای سیل انجام شده و سیل اخیر نیز سیل نادری بوده است، در حالی که سازه ها اکثراً سازه های سبک هستند که هیچ گونه خسارتی در پی نخواهد داشت. زندگی در صورت وقوع سیل و حوادث. ما در تلاش هستیم تا با یافتن فضا در سایر نقاط شهر، شعب بعدی بازار میوه را بسازیم و راه اندازی کنیم.

طالبی گفت: در مورد سالن ورزشی نیز شهرداری ساری سالن های زیادی در زمینه توپ ایجاد کرده است. ساری مهد کشتی است و کشتی گیران زیادی دارد و ما به دنبال شکوفایی استعدادهای این شهر با ساخت خانه کشتی شورایی هستیم تا بتوانند در سطح ملی از این منطقه حمایت کنند.

وی اضافه کرد: به نظر من اختصاص این پارک به صورت اختصاصی برای بانوان از ابتدا به دلیل اشراف کامل ساختمان های مجاور اشتباه بود و از این رو واگذاری این پارک برای خانواده مطلوب است. امکانات لازم برای این سالن فراهم شده و کمبود گاز نیز رفع شده است و در نظر داریم از این سالن استفاده بهینه کنیم و لایحه جدید این سالن مجددا به شورا ارسال شده تا در شورا تصمیم مناسب اتخاذ شود. .

توضیح طالبی از تغییر وضعیت کارکنان
طالبی در پاسخ به سوال دیگر عضو شورا گفت: وضعیت جامعه ایثارگران محل بحث عده ای شده است و باید بگویم بر اساس نامه ابلاغی اعلام شد که شهرداری موظف به اجرای ابلاغیه است. نامه های وزارت کشور که در این نامه آمده است در صورت خالی بودن پست های شهرداری باید جانبازان را در این سمت ها منصوب کند. علاوه بر این، تغییر وضعیت باید به درخواست و رضایت خود پرسنل انجام شود.

وی افزود: در صورت وجود پست های خالی در شهرداری، برای پست های دولتی باید اسامی در سازمان شهرداری اعلام و اجرا شود.

شهردار ساری با بیان اینکه از مجموع 1175 متقاضی فقط 934 پست سازمانی داریم و هیچ جای خالی نداریم و افراد باید مشمول معیارهایی غیر از موارد اصلی شوند، اظهار داشت: این تعداد پست سازمانی است. وی گفت: 313 نفر برای تعیین وضعیت به دفتر امور شهرداری های استانداری اعزام شده اند و باید بگویم هیچ نیروی ایثارگر در شهرداری ساری وجود ندارد که اقدام مناسبی برای تغییر وضعیت انجام نداده باشد.

به گزارش بلاغ؛ هزار و 75 نفر از کارکنان شهرداری ساری مشمول تغییر وضعیت هستند که بر اساس بررسی ها و مستندات ارائه شده، یک هزار و 35 نفر شامل خانواده های جانباختگان و شهدا و از 940 نامزد، 640 کارگر و 321 نفر هستند. کارمندان در پست های خدمات عمومی تغییر کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید