تخلف از مدیران؛ جریمه های کارکنان/ به دلیل پاداش های نجومی مدیران، مزایای اجتماعی کارکنان یک بانک دولتی را متوقف کردند!

تخلف از مدیران؛  جریمه های کارکنان/ به دلیل پاداش های نجومی مدیران، مزایای اجتماعی کارکنان یک بانک دولتی را متوقف کردند!

روز جدید : پس از آنکه نهاد نظارتی حقوق نجومی را به عنوان پاداش مدیران یک بانک دولتی معرفی کرد، مدیران بانک ها علاوه بر حذف درجات نجومی خود، کلیه پرداخت های رفاهی کارکنان را نیز متوقف کردند. یعنی کارمندان بانک قبلا هیزم تخلف مدیران را خورده اند.

رویداد۲۴ مدت ها بود که جمعی از مدیران یکی از بانک های دولتی، جوایز و سپرده های مختلفی را برای خود تصویب و از بودجه پرسنلی پرداخت می کردند. لازم به ذکر است که این پاداش ها و سپرده ها تفاوت چشمگیری در درآمد کارکنان و مدیران ایجاد کرده است. به عنوان مثال تنها یکی از ردیف های فیش حقوقی مدیران با عنوان رفاه بین سه تا چهار میلیون تومان در ماه است در حالی که مبلغ پرداختی به کارشناسان با عنوان رفاه 150 هزار تومان است. همچنین در فیش حقوقی این مدیران بین 70 تا 175 ساعت اضافه کاری ثابت ماهانه ثبت شده است که بر این اساس یک مرجع نظارتی به مدیران این بانک تذکر داده و نتیجه اخطار به شرح زیر است که به گفته مدیران بانک، این دو خطوط ذکر شده از پرداخت به مدیران حذف شده است.

اما مدیران بانکی که ظاهرا ابلاغ فیش حقوقی توسط سازمان دیده بان را به چشم کارکنان می دیدند، علاوه بر حذف درجات نجومی خود، کلیه پرداخت های رفاهی کارکنان را نیز که از قبل اعلام و تصویب شده بود، به همراه اعطای حقوق متوقف کردند. وام کارکنان شخصی

نکته قابل تامل در مورد مدیران این بانک دولتی این است که در دوره مدیریت این افراد، بانک مذکور بدون اعتبار صحیح و بدون حمایت وثیقه مناسب اقدام به اعطای وام های کلان کرده و قادر به وصول مطالبات این بانک نیستند. بانک زمانی که تسهیلات در دست بررسی است.

اگرچه ورود نهادهای نظارتی گامی رو به جلو است و تا حدودی از تخلفات جلوگیری می کند، اما در خصوص مبالغ دریافتی که در سال های اخیر به طرق مختلف به مدیران این بانک دولتی پرداخت شده است نیز باید توجه شود. بنابراین تعیین تکلیف مبالغ واریز شده از بودجه خزانه نیز از جلوگیری از تضییع حقوق شهریار مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید