پرداخت های غیرقانونی و پاداش های نجومی در شرکت شهرک های صنعتی یزد


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834092

شکوفه دادن دسته گل های مدیران یزدی دولت قبل در فصل شفافیت؛

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نامه‌ای تاکید کرد: پرداخت هزینه تجهیزات کارکنان باید تا 20 برابر سفارش آنها باشد، اما شرکت شهرک‌های صنعتی یزد تا 40 برابر سفارش‌های کارکنان خود پرداخت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا؛ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به همراه صورتهای مالی شرکت شهرکهای صنعتی یزد در سال 1378 برای اولین بار منتشر و در اختیار عموم قرار گرفت تا گامی اساسی در جهت شفافیت اقتصادی این شرکت مهم صنعتی برداشته شود.

این گزارش تصویر روشنی از عملکرد مالی، ضعف ها و نقاط قوت بالقوه در عملکرد مالی شرکت ارائه می دهد و شامل چندین پاراگراف توضیحی به حسابرس برای اطلاع رسانی موضوعات مختلف در شرکت می باشد.

با توجه به نقش مهم این شرکت دولتی؛ بخش کوچکی از این گزارش 60 صفحه ای در زیر برای خوانندگان منتشر می شود. علاقه مندان می توانند جهت مطالعه کامل گزارش با سامانه کدال تماس حاصل نمایند.

بر اساس گزارش حسابرسی، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت طی سال جاری مبلغ 328 میلیون ریال پاداش دریافت کردند.

همچنین علیرغم اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور به عنوان سازمان بالادستی این شرکت طی نامه ای تاکید کرده است که پرداختی تجهیزات کارکنان تا 20 برابر بیشتر از سفارش کار آنهاست، این شرکت پرداخت کرده است. تا 40 برابر حکم کار کارکنان.

همچنین علیرغم مقرر در قانون نوسازی تجهیزات اداری و لوازم مصرفی در چارچوب وام مصوب و حداکثر معادل عملکرد سال قبل، این شرکت در سال مورد گزارش 6.6 میلیارد ریال نسبت به لوازم اداری قبلی و اثاثیه مالی قبلی افزایش داشته است. سال

همچنین بر اساس گزارش حسابرسی این شرکت مبلغ 667 میلیون ریال بابت سرانه بیمه اضافی بیمه شدگان پرداخت کرده است و پرداخت آن ممنوع است.

به گفته حسابرس 852 واحد صنعتی در شهرها و نواحی صنعتی که بیش از 22 درصد کل واحدها را تشکیل می دهند در مراحل مختلف زمین، حصار کشی، نصب سوله و نصب ماشین آلات و 9 شهر و ناحیه صنعتی راکد و غیرفعال هستند. مفقود شده یا ضعیف است. همچنین میزان پیشرفت سه شهر صنعتی زیر 20 درصد است.

همچنین بر این اساس هزینه حقوق و مزایای 59 نفر از کارکنان این شرکت بیش از 80 میلیارد ریال است که بیش از 525 میلیون ریال آن عیدی و پاداش است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید