پیگیر تاسیس 35 شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی اشراق زنجان هستیم.


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891515

رئیس پارک علم و فناوری زنجان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری زنجان از نظر زیرساختی آخرین استان کشور است گفت: استان زنجان از نظر بودجه در بین همه استان ها رتبه آخر را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; علی آذرپیوند امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان آخرین استان کشور از نظر زیرساختی است، گفت: استان زنجان در بین کل استان های کشور رتبه آخر را دارد. از نظر بودجه . بنابراین درآمد سالانه برخی از پارک ها چندین برابر پارک علم و فناوری استان زنجان است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین وعده ها دو قطعه زمین به مساحت 1.5 هکتار و 16.5 هکتار در اختیار پارک علم و فناوری استان زنجان قرار می گیرد، افزود: زمین اول بین دانشگاه پایه قرار دارد. علوم و پادگان و سرزمین دوم. در زمین گرد داغ قرار دارد اما به دلیل وجود دره در زمینی به مساحت 16 هکتار، مساحت قابل استفاده پارک کاهش یافته و ممکن است به 10 هکتار برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه این اراضی به 80 قطعه تقسیم می شود، یادآور شد: در صورت فراهم شدن زیرساخت ها در زمین گرد داغ، این احتمال وجود دارد که بخش هایی از زمین های برخی شرکت های فعال انجام شود. تحویل داده شود و خود ساخت و ساز آغاز شود

وی با بیان اینکه ساختمان های زیادی در شهرستان برای تاسیس شرکت ها مطرح شده اما نتیجه ای حاصل نشده است، تصریح کرد:

آذر تذان با اشاره به اینکه 20 شرکت هسته فناوری ارزیابی شده و آماده هستند اما جایی برای استقرار وجود ندارد، گفت: اتفاق خوب واگذاری زمین به شهرستان اسراق است، اما همچنان به ایجاد 35 شرکت دانش بنیان و فناوری ادامه می دهیم. اما شهرک صنعتی اجازه ایجاد شرکت هایی با هسته های فناوری را نمی دهد و ما برای ایجاد این شرکت ها مذاکره می کنیم.

وی با بیان اینکه در همه استان ها کارخانجات نوآوری وجود دارد و استان زنجان از این امر بی بهره است، گفت: سوله های قدیمی که کار نمی کنند به مکانی با عنوان کارخانه نوآوری تبدیل می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه با سازمان ورزش و جوانان به تفاهم رسیده ایم تا سوله ای در اختیار ما قرار دهد و کارخانه نوآوری در شهر زنجان راه اندازی شود، گفت: در تلاش هستیم این را افتتاح کنیم. کارخانه در دهه فجر در استان.

وی با اشاره به برگزاری رویداد ملی تنا برای اولین بار در استان زنجان خاطرنشان کرد: در این رویداد ایده ها و راهکارهای واقع بینانه برای نیازهای موجود استان ارائه و ارزیابی شد و پس از زنجان استان هایی مانند کردستان و گلستان در دور دوم و سوم این رویداد را برگزار کرد.

آذر تذان با اشاره به اینکه مرکز نوآوری در سلطانیه، ابهر و طارم راه اندازی می شود، گفت: برنامه های اصلی برای افتتاح این واحدها و کارخانه نوآوری دهه فجر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید