شهرک صنعتی اشراق زنجان میزبان صنایع پاک است


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892110

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شهرک صنعتی اشراق فاصله چندانی با شهر زنجان ندارد، هیچ گونه صنایع آلاینده ای نمی توان در آن مستقر کرد و گفت: صنایع پاک در این شهر ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن عباسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهمی که شرکت شهرک های صنعتی در استان زنجان انجام داد، تملک 210 هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی اشراق زنجان بود که البته در حال انجام است اگر بتوانیم این شهرک را به فاز عملیاتی برسانیم. باعث ایجاد اشتغال می شود و سطح بالایی برای جوانان استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه واقعاً در شهر زنجان با کمبود مکان های صنعتی مواجه هستیم، افزود: در صورت آماده شدن و بهره برداری از این 210 هکتار قطعا این مشکل حل می شود، هرچند که این شهر برای رسیدن به همان طرح اولیه با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. زیاد بود اما با کمک استاندار و نماینده مردم زنجان در مجلس حل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شهرک صنعتی اشراق فاصله چندانی با شهر زنجان ندارد بنابراین نمی توان صنایع آلاینده را در آنجا مستقر کرد، گفت: صنایع زیرمحیطی رده 3 که صنایع پاک هستند در 500 متری کارگاه ها قرار دارند. در این شهر مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از 210 هکتار مذکور 50 هکتار به تاسیس شرکت های دانش بنیان اختصاص می یابد، گفت: این مکان یک شهر دانش بنیان تخصصی خواهد بود اما به محض اتمام تملک، این 50 هکتار خواهد بود. در دسترس شرکت ها خواهد بود

عباسی با بیان اینکه 20 هکتار از 210 هکتاری که قرار است تملک شود در اختیار صنایع مخرب مستقر در داخل شهر قرار می گیرد تا این صنایع در محل جدید مستقر شوند، ادامه داد: شهر صنعتی زنجان قرار بود به شبکه ریلی متصل شود. ولی متاسفانه بنا به دلایلی این امر میسر نشد ولی خوشبختانه در سال جاری زیرسازی تکمیل شد و راه آهن در فاصله 2 کیلومتری مسیر ریل گذاری کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 میلیارد تومان برای زیرساخت ها هزینه شده است، یادآور شد: طبق وعده پیمانکار تا ماه آینده راه آهن به 6 کیلومتر می رسد. و با تعامل با راه آهن در اسرع وقت شاهد افتتاح این مسیر ریلی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید