پرداخت خراج به ویلموتس نیز بر دوش بتالمال افتاد. زمان افشاگری واقعی فرا رسیده است، آقای تاج. عهد وفاداری!


ساعت: 08:01
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886155

دوران افتخار رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس در دادگاه؛

حکم پرونده غرامت مارک ویلموتس در دادگاه عالی ورزش، پیامدهای قانونی برای رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ هفته گذشته پس از ماه ها تاخیر و تعویق، روند صدور رای دادگاه داوری ورزش در پرونده فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان به پایان رسید. با اعلام نظر نهایی داوران که طی آن CAS فدراسیون ایران را به پرداخت بیش از 6 میلیون یورو تنها برای 20 روز کار محکوم کرد، این مربی بلژیکی محکوم شد.

البته اولین تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال در این مورد پرداخت غرامت بیش از 6 میلیون یورویی از سوی فدراسیون ایران به این سرمربی بلژیکی بود که پس از جنجال های فراوان و البته پس از مصاحبه های مارک ویلموتس و پیوستنش به باشگاه راجا کازابلانکا، این مبلغ 3 میلیون و 325 هزار یورو بود + 5 درصد دیرکرد سالانه تبدیل شد تا رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان به فوتبال ایران تحمیل شود.

در شرایطی که تیم حقوقی وقت فدراسیون به ریاست مهدی تاج مدعی کسب یک پیروزی بزرگ در این پرونده سخت بود و شکستن نیمی از مبلغ خسارت را نقطه عطف می دانست، نباید فراموش کرد که حدود 2 میلیون یورو قبلا به مارک ویلموتس پرداخت شده بود و همچنین.ساختمان فدراسیون فوتبال به همراه 3 دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس به دلیل وام فدراسیون تاج از هلدینگ شستا در حال حاضر در اختیار این شرکت است و خسارت زیادی به آن وارد شده است. فوتبال ایران و بیت المال این منطقه.

بدون خوش بینی و آرزو باید به صراحت اعلام کرد که تصمیم نهایی در مورد دستیاران مارک ویلموتس بلژیکی طی روزهای آینده به اطلاع فدراسیون فوتبال خواهد رسید و در این صورت به فدراسیون موظف به پرداخت مبلغ به عنوان غرامت فاجعه دیگر زمانی است که می دانیم پرداخت مالیات قرارداد مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران نیز بر عهده فدراسیون فوتبال به سرپرستی مهدی تاج بوده است.

در توافقی که بین طرفین منعقد و امضا شد، قرار است مالیات سالانه بیش از 2.5 میلیون یورو به مارک ویلموتس توسط فدراسیون ایران پرداخت شود که اکنون با پایان یافتن مراحل پرونده و فدراسیون ایران، مسلم است. است پس از تسویه حساب با ویلموتس، سازمان امور مالیاتی نیز پرداخت بدهی مالیاتی این سرمربی بلژیکی را از فدراسیون ایران مطالبه خواهد کرد.

در اولین مناظره زنده تلویزیونی قبل از انتخابات، تاج گفت که به دلیل احتمال سوء استفاده تیم حقوقی مارک ویلموتس از صحبت های او درباره قرارداد صحبت نخواهد کرد و هرگونه اظهار نظر را تا اعلام تصمیم نهایی CAS به تعویق انداخت. شاید آن موقع تاج یادش نبود که 2 سال پیش در همان برنامه تلویزیونی بیش از 3 ساعت صراحتاً در مورد شرایط قرارداد همان مارک ویلموتس که به گفته خودش نجیب بود صحبت کرده باشد.

البته تاج بارها ادعاهای خود را زیر پا گذاشته و قبل از آن مثلا در یک هفته و طی 2 برنامه ابتدا یک مرکز فرهنگ تجارت را متهم به عقد قرارداد با مارک ویلموتس کرده و سپس با افتخار در برنامه دیگری آن را اعلام کرده است. به گونه ای قرارداد بسته که ویلموتس هرگز بیش از 3 ماه از مبلغ قرارداد خود را به عنوان غرامت از فدراسیون ایران نگیرد. موضوعی که در رویاهای خاص او محصور ماند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در اولین فرصت تلویزیونی درباره انعقاد این قرارداد ننگین صحبت کرد اما در این اظهارنظرها به ابهاماتی مانند حضور افراد دیگر در زمان امضای قرارداد با مارک ویلموتس اشاره ای نشد و تاج فراموش کرد که او همیشه دولت را حامی فوتبال می دانست نه مداخله گر.

در آن صحبت ها البته مشخص نشد که انتخاب مارک ویلموتس به ادعای تاج نتیجه کار کارشناسی و با تایید کمیته فنی و اعضای هیات مدیره فدراسیون بوده است یا مسعود. سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان وقت، تنها کارگزار این شهرک بود. با او بودی؟ دلیل این همه تناقض و درگیری در اظهارات گسسته تاج چیست؟!

حالا که دیگر تهدیدی وجود ندارد و رای نهایی آمده است، مهدی تاج به عنوان سرمربی شماره یک فوتبال ایران در زمان امضای قرارداد ویلموتس باید واقعاً افطار کند و طبق قولی که داده بود، در این مراسم حضور پیدا کند. برنامه زنده تلویزیونی .پرداخت تمام زوایای افشاگری های وی در این پرونده مضر; البته اگر استدلال و اطلاعات خاصی باشد!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید