پرده نیست، اسکلت فلزی است/ بعد از تهران کشورهای دیگر این مشکل را الگوبرداری کردند

پرده نیست، اسکلت فلزی است/ بعد از تهران کشورهای دیگر این مشکل را الگوبرداری کردند

شهردار تهران در خصوص جداسازی کالسکه های زن و مرد با پرده، آن را پرده نبوده بلکه اسکلت فلزی دانست و گفت: این مشکل از تهران شروع شد اما اکنون کشورهای دیگر این موضوع را به عنوان مثال دنبال می کنند و ما نیز این موضوع را دنبال می کنیم. از آقایان بخواهید که به فضای شخصی خانم ها احترام بگذارند و وارد کالسکه خانم ها نشوند.

شهردار تهران صبح امروز دومین نشست خبری خود را برگزار کرد و عملکرد 20 ماهه شهرداری تهران را تشریح کرد.
وی در خصوص ورود شهرداری تهران به موضوع حجاب و عفاف و همچنین پرده های نصب شده در کالسکه های بانوان گفت: حجاب یک امر شرعی و قانونی است و سلیقه شخصی نیست. بلکه یک موضوع اجتماعی است و درست است که هرکسی در خانه هر کاری می خواهد انجام دهد و هیچکس حق ندارد رفت و آمد کند اما در مسائل عمومی باید حریم خصوصی دیگران رعایت شود و بحث حجاب را هفت تا هشت شروع کردیم. ماه ها در شهرداری تهران. و این موضوع ربطی به اتفاقات اخیر ندارد و ما بحث حجاب و عفاف را موضوعی جامع می دانیم که هم جنبه تبعیض آمیز و تشویقی دارد و هم اطلاع رسانی و هشدار و مبتنی بر موضوعاتی است که چارچوب های قانونی دارد و باید اقدام و عمل کرد. جلوگیری کردن.

وی افزود: در چندین ایستگاه خدمات مثبتی به مردم ارائه می شود و برخی از کلیپ ها نیز بیرون آمده است و نوع برخورد ما برخورد فعال بوده و معتقدیم بسیاری از اقوام که شرایط را رعایت نمی کنند در چنین شرایطی قرار دارند. به گونه ای که در صورت اطلاع رسانی و توضیحات، بسیاری از شرایط آنها تغییر می کند، این در حال تغییر است و ما تقاضا داریم در گروه های اجتماعی که خدمات اجتماعی ارائه می شود، حجاب رعایت شود و مردم این مسیر را طی کنند.

وی در خصوص جداکردن کالسکه های زنانه و مردانه با پرده بیان کرد که پرده نبوده بلکه اسکلت فلزی است به زنان احترام بگذارید و وارد کالسکه زنان نشوید.

وی افزود: حجاب یک بحث اساسی است و ما چندین ماه است که بدون توجه به مسائل اخیر پیگیر این موضوع هستیم، اما مراقب باشید که خط قرمز ما رویارویی مردم با مردم است، زیرا دشمن به دنبال این موضوع است و سوال باقی می ماند؛ اما برخورد مردم با مردم درست نیست و ما همه گروه ها را برای خدمت به زنان بسیج کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید