پرسپولیس بزرگترین بازنده رای کمیته استیناف است

پرسپولیس بزرگترین بازنده رای کمیته استیناف است

این خبر فوتبال ایران را مثل زلزله تکان داد؛ 4 امتیازی سپاهان و یک امتیازی پرسپولیس به این تیم ها بازگشت تا بالای جدول شاهد تغییراتی باشیم. استقلال که بعد از 4 امتیاز سپاهان به صدر جدول رفت این موقعیت را به زردها داد و پرسپولیس که در شرایط قبل شانس نداشت نیم فصل دوم را نداشت حالا این شانس را دارد. .

در جدول جدید، سپاهان 31 امتیازی است و با دو بازی باقی مانده، مدعی اصلی قهرمانی نیم فصل است. استقلال 29 امتیازی است و با 3 امتیاز باقی مانده در دیدار پیکان به 32 می رسد. پرسپولیس با 26 امتیاز بالاتر از تراکتور در رده سوم ایستاد.

قرمزها دو بازی باقی مانده و با یک برد 32 امتیازی خواهند شد و به دلیل تفاضل گل بهتر پرسپولیس می تواند نیم فصل دوم را به پایان برساند.

حال به شرایط پرسپولیس در ماه های اخیر نگاه کنید. حاشیه از در و دیوار این تیم بالا می رفت و اختلاف سرمربی و مدیرعامل ضربه جدی به تیم زد! پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و در مسابقات لیگ برتر پیروز شد!

درست در هفته اول زمستان که سپاهان شکست خورد و استقلال به تساوی رسید، پرسپولیس با 10 بازیکن پیروز شد تا هم یحیی گل محمدی و هم شاگردانش در بهترین شرایط ریکاوری کنند و برگردند. این خبر یک هفته عالی را برای قرمزها رقم زد که پیش از این با یک بازی کمتر از تراکتور با اختلاف گل در رده چهارم قرار داشتند و در بهترین حالت امیدوار بودند در پایان فصل به مقام سومی دست یابند.

همه می دانند که جام را در نیم فصل به قهرمان نمی دهند، اما همه می دانند که تعداد گل ها کمتر و گلزنی سخت تر می شود. تیم ها به اندازه کافی یکدیگر را می شناسند و برای هر امتیاز تا پای جان می جنگند. شانس بردن یا خطر سقوط در دور دوم جدی‌تر می‌شود و خلاصه تجربه نشان می‌دهد که کسب امتیاز در دور اول به موفقیت یک تیم در پایان فصل کمک می‌کند.

پرسپولیس حالا با امید بیشتری نیم فصل دوم را آغاز می کند، دقیقا برعکس استقلالی که با این ضربه روحی کارش سخت شد.