پرسپولیس و یحیی در یک قدمی قهرمانی قرار دارند

پرسپولیس و یحیی در یک قدمی قهرمانی قرار دارند

منطقی نیست تیمی بعد از 8 بازی بدون برد و کلین شیت به ورزشگاه پر از مدعی اصلی قهرمانی برود و امتیاز بگیرد اما ملاوان این کار مهم را انجام داد. بنابراین ممکن است یکی از رقبای بعدی پرسپولیس باز هم غافلگیر شود و معادلات را بر هم بزند. با همه اینها دلایلی وجود دارد که نشان می دهد کار پرسپولیس برای قهرمان نشدن بسیار سخت است و در واقع این تیم اگر بخواهد ممکن است نتواند جام را از دست بدهد!

سه حریف در بحران

پرسپولیس هم اکنون با 57 امتیاز بیشتر از سپاهان با 56 امتیاز و استقلال با 55 امتیاز در صدر جدول است. بنابراین اگر در 3 بازی اخیر خود پیروز شوند قطعا قهرمان خواهند شد. این 3 حریف تیم هایی هستند که برای پالاس سخت به نظر نخواهند رسید. اولین حریف سرخ ها گلگهر سیرکان است که در شرایط عادی تیمی سرسخت به نظر می رسد اما فراموش نکنید که سرمربی خود را از دست دادند و بعد از رفتن امیر گالنووی از 4 بازی تنها یک برد کسب کرده اند. البته دو تیم ابتدا در جام حذفی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و شاید نتیجه این دیدار در معادلات جدال لیگ آنها تاثیرگذار باشد. دومین رقیب پرسپولیس پیکان است که شاید امسال بدترین نتیجه تاریخ را کسب کند. 11 گل در 27 بازی! اگر قرمزها موفق به شکستن دروازه این تیم شوند، گرفتن 3 امتیاز برایشان سخت خواهد بود. در نهایت گل محمدی هم تیمی یحیی باید در قائم شهر به مصاف نساجی برود. حریفی که در 13 بازی اخیر پیروز نشده و این هفته هم 4 گل از صنعت نفت آبادان دریافت کرده است! اگر نساجی برای زنده ماندن در لیگ امتیاز کسب نکند، کار پرسپولیس راحت تر می شود.

شاید شرکت کنندگان هم امتیاز بدهند

از طرفی احتمال افت مجدد 2 مدعی قهرمانی دیگر در هفته های آینده بسیار زیاد است. سپاهان به ترتیب با نفت مسجد سلیمان (خارج خانه)، پیکان (خانه) و مس کرمان (خارج از خانه) بازی می کند که در این میان جدال آنها با 2 تیم فانوس در دستان نفت و مس می تواند دردسرساز شود. بازی های استقلال سخت تر است. آبی ها باید به ترتیب با نفت آبادان (خانه)، مس رفسنجان (خارج از خانه) و تراکتور (خانه) مبارزه کنند و نیازی به توضیح درباره سختی 2 بازی اخیر نیست. ضمن اینکه شاگردان ریکاردو ساپینتو معمولاً مقابل حریفانی که در بالای جدول هستند دچار مشکل می شوند و بعید نیست که دوباره امتیازی را از دست بدهند.

دست بالا برای استقلال

یکی دیگر از اتفاقات مثبتی که در این هفته شیرین برای پرسپولیس رخ داد، شکست این تیم مقابل استقلال در مرحله رودرروی این رقابت ها بود. به لطف پیروزی در دربی دور برگشت، حالا اگر امتیازات مغرب زمین در پایان فصل مساوی شود، پرسپولیس قهرمان لیگ می شود. این به قرمزها این امکان را می دهد که یکنواخت بازی کنند و نگران 3 برد احتمالی رقیب سنتی نباشند. البته این قانون شامل سپاهان نمی شود و اگر طلایی ها 9 امتیاز باقی مانده را بگیرند، پرسپولیس چاره ای جز برد در تمام دیدارهای آینده خود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید