پرنده خوشبختی بر دوش سه استقلالی

پرنده خوشبختی بر دوش سه استقلالی

مهدی طارمی در سال های اخیر نه تنها در تمام اردوهای تیم های ملی حضور ثابتی داشته، بلکه نیمکت نشینی او را در چند سال اخیر به یاد نداریم. ستاره فوتبال ایران که در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است، در کنار سردار آزمون زوج قدرتمندی را در خط حمله تیم ملی تشکیل داده است که هر خط دفاعی ترس از رویارویی با آن ها را داشت. حالا بعد از جدال طارمی و اسکوچیچ و دعوت نشدن آقای ستاره به اردوی تیم ملی در دو دیدار آینده مقابل لبنان و سوریه، چند تیم ملی فرصت کمتری برای حضور در تیم ملی پیدا کردند. آنها این فرصت را خواهند داشت که به کادر 11 نفره اسکوچیچ بپیوندند. اما این چند بازیکن چه کسانی هستند؟

کریم انصاری فرد

مهاجم تیم ملی که آرزوی حضور در سومین جام جهانی خود را دارد، با وجود عملکرد نسبتا خوب در مسابقات قهرمانی یونان، شانسی برای حضور در تیم ملی نداشت، اما در زمان بازی چهره ای تاثیرگذار برای تیم ملی بود. بسیاری معتقدند کریم شانس بیشتری برای فیکس شدن مقابل لبنان نسبت به سایر بازیکنان هجومی تیم ملی دارد.

کاوه رضایی

کیو فصل خوبی را با تیم جدیدش در بلژیک سپری نمی کند و چند بار مصدومیت او را از فرم کامل خارج کرد. با این حال اسکوچیچ به سبک بازی کاوه علاقه دارد و او را به تیم ملی دعوت می کند. رضایی هرچند کم اما شانس حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را نیز دارد.

مهدی کایدی

ستاره استقلال فصل گذشته شروع طوفانی در لیگ امارات داشت اما نتوانست آن را ادامه دهد و اندکی سقوط کرد. با این حال هنوز جایگاه او در تیم ملی به خطر نیفتاده است و او به دلیل غیبت طارمی شانس حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را دارد و زوج سردار محک خواهند خورد.

سامان کودوس

تنها نماینده ما در لیگ جزیره در برنتفورد وضعیت خوبی دارد و در دو بازی اخیر تیمش یک گل فوق العاده زد و یک پاس گل داد. اما با اینکه هر بار در تیم ملی به درد می خورد، اما از سامان کمتر استفاده می شود. اسکوچیچ اگر بخواهد کودوس را با طارمی در ترکیب اصلی جایگزین کند، باید سیستم را عوض کند و تیمش را به روش 1-3-2-4 یا 3-3-4 هدایت کند.

دیگران

وقتی به لیست تیم ملی نگاه می کنیم، علاوه بر نفراتی که حضورشان در ترکیب اصلی تقریبا قطعی است و نفراتی که در این گزارش به آنها اشاره کردیم، بازیکنانی مانند مهدی ترابی، علایار صیادمنش و سروش رفیعی نیز هستند که می توانند در ترکیب اصلی بازی کنند. بخش تهاجمی، در پازل تاکتیکی اسکوچیچ باشید، اما شانس کمتری برای حضور در تیم معمولی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید