تشریفات خوشبختی نمی آورد/ روستای ویرثاق روستای نمونه کشور در ترویج ازدواج آسان است


ساعت: 14:22
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879957

امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در تبیین و فرهنگ سازی ازدواج آسان گفت: روستای ویرتک نیر یکی از روستاهای نمونه کشور در ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی است و انتظار می رود که صدا و سیما برنامه های مناسبی از رسانه ملی تولید و پخش خواهد کرد که باید در این زمینه الگو باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خوجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با سبلان ما به لزوم الگوسازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: رجز خوانی، تک همسری، چشم در برابر چشم، تجمل گرایی از مهم ترین موانع ازدواج ساده و سالم در جامعه است.

حجت الاسلام نعمتی اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (علیه السلام) را ذکر کرد و گفت: این روز یکی از روزهای بزرگ و خاطره انگیز در اسلام است زیرا یک روز است. یادآوری فرهنگ ازدواج آسان و سالم در جوامع

وی از موانع فرهنگی به عنوان اصلی ترین موانع ازدواج یاد کرد و گفت: تشریفات شادی نمی آورد، بلکه عشق و محبت بین زوجین باعث ایجاد نشاط در زندگی، آرامش و سعادت دنیوی و اخروی می شود.

این مبلغ اسلام با بیان اینکه مهریه زیاد برای دختر عزت ندارد، گفت: مهریه سنگین و بالا مایه عزت و احترام دختر نیست، اما مانعی برای طلاق در آینده نیز نیست.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مهریه سنگین برای زنان مضر است، گفت: مهریه کم و ساده باعث شادی و برکت در زندگی زن می شود.

وی از روستای ویرتک به عنوان روستای نمونه ترویج ازدواج آسان در شهرستان نیر نام برد و گفت: برنامه های خوبی برای ترویج ازدواج آسان توسط فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی و متولیان فرهنگی در شهرستان پیش بینی و اجرا می شود.

امام جماعت شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از عملکرد صدا و سیما در پوشش حوادث شهرستان انتقاد کرد و گفت: تبیین فعالیت های سازنده برای ازدواج آسان یکی از رسالت های صدا و سیما است اما متاسفانه این امر نهاد فرهنگی توجه چندانی به این سوال ندارد.

وی از صدا و سیمای استان اردبیل خواست به روستای ویرتک در شهرستان نیر که جمعیتی بالغ بر 500 خانوار دارد و آمار طلاق در این روستا نزدیک به صفر است و یکی از روستاها و مناطق نمونه کشور از نظر ترویجی است سفر کند. ازدواج آسان و سبک زندگی برای الگوپذیری در سطح کشور باید برنامه هایی در قالب های مختلف خبری، مستند، گزارش های مردمی تهیه و از شبکه های سراسری پخش شود.

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: میزان جهیزیه روستای ویرتک در سال های اخیر 30 میلیون تومان ثابت بوده و سال گذشته به دلیل تورم با افزایش نسبی مبلغ ثابت 50 میلیون تومان تعیین شده است. همه مردم روستا از این رسم هستند که ریش سفیدان آن روستا از آن استقبال می کنند و اجرا می کنند زیرا معتقدند میزان مهریه موجب شادی نمی شود و عشق و علاقه بین زوجین و رضایت از زندگی است. خوشبختی می آورد

وی در پایان از برگزاری جشن ازدواج آسان در روستای ویرتک از توابع شهرستان نیر خبر داد و گفت: در آستانه سالروز ازدواج دو تن از علما حضرت فاطمه زهرا (س) و مولی متکیان امام علی (ع) از 6 زوجی که در ابتدای سال به این شکل ازدواج کردند، زندگی خود را شروع کردند، جشن گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید