پرونده واریز یارانه ماه مبارک رمضان بسته شد + جزئیات

پرونده واریز یارانه ماه مبارک رمضان بسته شد + جزئیات

روز جدید اعتراضات به پرداخت نشدن یارانه ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و بسیاری همچنان امیدوارند که یارانه ماه مبارک رمضان به حسابشان واریز شود. اما پیگیری ها نشان می دهد که پرونده واریز یارانه بسته شده و افرادی که یارانه دریافت نکرده اند نباید منتظر پرداخت آن بمانند.

پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان صبح امروز یکشنبه 28 فروردین ماه به پایان رسید. سازمان هدفمندی یارانه ها در این خصوص گفت: وام اعطایی یارانه ماه مبارک رمضان تا آخرین ریال به حساب مشمولان واریز شد و هیچ فردی در لیست باقی نماند.

این سازمان پیش از این درباره تعداد مشمولان این یارانه گفته بود: حدود 11 میلیون و 30 هزار نفر مشمول دریافت 150 هزار تن یارانه نقدی در ماه مبارک رمضان هستند. با این حال تعداد قابل توجهی از مردم همچنان منتظر پرداخت یارانه هستند. بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، از روز گذشته 56 هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی یارانه ماه مبارک رمضان را رصد می کنند که بسیاری از آنها از طریق شماره اعلام شده یارانه خود را پیگیری می کنند.

معترضان درباره یارانه ماه مبارک رمضان چه می گویند؟

اصل کسانی که یارانه نمی گیرند این است که چرا دولت به صراحت یارانه گیرندگان را معرفی نمی کند.

بیش از 12 سال از پرداخت یارانه های نقدی مختلف در ایران می گذرد. تجربه به دست آمده از این رویداد به همراه استفاده گسترده از فناوری های نوین ارتباطی این امکان را برای عموم فراهم کرده است تا حداقل از طریق پیامک به راحتی از وضعیت یارانه های خود مطلع شوند.

استفاده از سامانه‌های ارسال پیامک یا بازدید از وب‌سایت‌ها ساده‌ترین ابزاری است که دولت می‌تواند از طریق آن به دریافت‌کنندگان کمک بلاعوض اطلاع دهد. مثلا در سال 1377 که پرداخت یارانه معیشتی آغاز شد. خیلی ها از طریق سایت متوجه شدند که یارانه معیشتی دریافت نمی کنند و چرا.

سکوت عجیب وزارت رفاه اجتماعی

واضح است که جریان انتقاد از نحوه پرداخت یارانه های ماه مبارک رمضان به سازمان هدفمندی یارانه ها محدود نمی شود.

این سازمان پیش از این از معترضان بدون یارانه خواسته بود با شماره تلفن 6369 وزارت کار و تعاون اجتماعی تماس بگیرند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز پاسخی نداده است. سایت این وزارتخانه هیچ توضیحی برای پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان ارائه نکرده است.

با این حال می توان انتظار داشت کارکنان این وزارتخانه نیز مورد انتقاد قرار گیرند. در این راستا تلاش رسانه های مختلف برای گفت وگو با مسئولان مربوطه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بی نتیجه ماند.

در خصوص پرداخت یارانه نقدی مناسب نیز سازمان مجری احکام می باشد چراکه می گوید وزارت رفاه اجتماعی به دریافت کنندگان یارانه ماه مبارک رمضان ارائه کرده و سازمان مجوز پرداخت و هدفمندی یارانه را صادر کرده است. این سازمان تنها دستور پرداخت به بانک ها را صادر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید