پس از استقلال و پرسپولیس، تراکتورسازی هم درخواست کرد / تبریزی برای تبلیغات محیطی

ساعت: 22:40
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778678

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که تبلیغات محیطی مسابقات خانگی در اختیار گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رسانه های رسمی باشگاه تراکتورسازی ، جمشید نظمی نامه ای به رئیس فدراسیون فوتبال ارسال کرد که یک نسخه از آن به وزیر ورزش و جوانان ، مجمع نمایندگان منطقه شمال غرب ، فرماندار شرق ارسال شد. استان آذربایجان و سرپرست لیگ. این باشگاه خواستار تبلیغات محیطی برای مسابقات خانگی خود شد.

متن نامه به شرح زیر است:

رئیس محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

جناب دکتر عزیزی هادم

با سلام و احترام، علیرغم اینکه چند دهه است که فوتبال به یک صنعت سرمایه گذاری پرسود و جذاب در دنیا تبدیل شده است، اما برای هواداران باشگاه ها و تیم های ملی و همچنین باشگاه ها و حتی تیم ها باعث تفریح، جذابیت و سرگرمی می شود. شهروندان همچنین تقریباً دارای درآمدزایی پردرآمد هستند و مکانهای درآمد تقریباً قطعی هستند ، از جمله: 1) فروش بلیط ، 2) فروش تی شرت ، 3) تبلیغات پیراهن ، 4) تبلیغات در سراسر جهان ، 5) پخش تلویزیونی ، 6) فضای مجازی ، 7) فروش بازیکنان و غیره.

جناب آقای دکتر عزیزی حدم ، همانطور که می دانید و می دانید هر یک از این هفت مورد در فوتبال ایران مشکلات و محدودیت های قانونی یا عرفی خاص خود را برای باشگاه های ما در رده های مختلف دارد و باعث این صنعت مدرن شده است. فوتبال در ایران نه توجیه اقتصادی و نه در نتیجه توجیه معنوی ندارد و هر روز فوتبال کشور را به پرتگاه نزدیک می کند و در آستانه سقوط قرار می دهد. در همین حال ، درآمدهای فوتبال در ایران متعلق به شرکت ها یا گروه هایی است که به فوتبال نزدیک هستند و از طریق فضای مجازی و واسطه های اقتصادی فعالیت می کنند و تقریباً بیش از 80 درصد از سود هنگفت فوتبال به جیب آنها می رسد و این در حالی است که هزینه های بالای مدیریت مسئولیت باشگاه بر عهده باشگاه است.

اگر به این هفت مورد دقت کنیم ، به استثنای بند هفت ، هیچ یک از بندهای دیگر در ایران نمی توانند برای باشگاه درآمد ایجاد کنند ، یا اگر درآمد وجود دارد ، بسیار ناچیز است ، که از نظر باشگاه یک عدد نیست هزینه ها و همچنین خودفروشی بازیکن ، به دلیل قوانین غیرحرفه ای و غیرشفاف در سازماندهی فدراسیون و لیگ ، او با مشکلات خودش دست و پنجه نرم می کند.

همانطور که می دانید بیش از 85 درصد باشگاه های لیگ برتر توسط دولتی یا شبه دولتی اداره می شوند که این یکی از مشکلات گریبانگیر فوتبال ایران است چرا که بخش خصوصی در فوتبال ایران باید با باشگاه ها رقابت کند. هزینه های باشگاه برای آنها مهم نیست، زیرا هیئت مدیره و مدیران باشگاه های دولتی فقط مدیران هزینه هستند و نیازی به درآمد باشگاه مشروط خود ندارند.

جناب دکتر، اگر باشگاه و فوتبال کشور به این شکل از نظر اقتصادی مدیریت شود، نه تنها پیشرفت اقتصادی در فوتبال نخواهیم داشت، بلکه در رقابت های آسیایی و حتی منطقه ای حرفی برای گفتن نخواهد داشت و احساسات را سرکوب می کند. و اشتیاق و این شادی طرفداران بزرگ فوتبال ما و مردم عزیز خواهد بود. بنابراین برای نجات کشتی گیر کرده در گل و لای فوتبال ایران، بررسی و رفع مشکلات اقتصادی و سایر موارد از جمله بازنگری در قوانین و مقررات فوتبال کشور به صورت عاجل ضروری است.

بنابراین ، بر اساس موارد فوق و شعارهای انتخاباتی جناب عالی که اعلام کردید “ما حقوق قانونی باشگاهها را به خودمان باز می گردانیم” ، این باشگاه مطابق سیاستهای کلان جناب عالی می خواهد در گرند کلاب سفارش دهد. مسابقات خانگی تراکتورسازی برای بازپرداخت بخشی از هزینه های باشگاه از این طریق، تبلیغات زمین توسط خود باشگاه انجام می شود و سهم سازمان لیگ از قرارداد توسط باشگاه یا سازمان لیگ پرداخت می شود یا طوری برنامه ریزی کنید که حقوق باشگاه ها به هواداران آنها پرداخت می شود.

ایشان قبلاً از عنایات خود در تسریع در صدور حکم مربوطه نهایت سپاس و قدردانی را دارند.

با احترام جدید

جمشید نظمی – مدیرعامل

کپی ?:

1- وزیر محترم ورزش و جوانان جناب آقای دکتر سجادی.

2- نشست نمایندگان ممتاز منطقه شمالغرب کشور.

3- استاندار محترم استان آذربایجان شرقی آقای سردار زین العابدین هورام.

4- رئیس محترم سازمان لیگ آقای بهاروند.

در همین راستا تبلیغات محیطی بازی فردا مقابل صنعت نفت آبادان توسط باشگاه تراکتورسازی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید