پشت صحنه انتصاب آخوند

پشت صحنه انتصاب آخوند

روز جدید پس از نزدیک به یازده ماه سکوت و غیبت از فضای سیاسی و رسانه ای کشور، حسن روحانی در عرض یک سال از عمر دولت میزبان فعالیت خود را از سر گرفت.

وی که به تازگی دفتر خود را در منطقه والنجک تهران افتتاح کرده است، در دیدار با مقامات دولتی در عید قربان گذشته این حضور را علنی کرد. البته وی در این جلسه به برخی از وقایع و وضعیت یک سال اخیر مدیریت خود پرداخت و سخنانی را بیان کرد که واکنش شدید برخی از نمایندگان را در پی داشت و آنان را وادار به پیگیری قضایی برای وی کرد.

موضوع تشکیل کابینه برای روسای جمهور در چند دوره گذشته در برخی موارد حاشیه ساز شده است. محمود احمدی نژاد از دفتر خود هر روز شدیدترین هجمه ها را علیه برخی ارکان نظام سازماندهی می کرد تا اینکه در دوره اول ریاست جمهوری خود دفتری را که سید محمد خاتمی بر عهده داشت را از آن خود کرد تا دفتر نشر آثار. امام خمینی (ره) در اختیار ایشان قرار گرفت هم اکنون نیز به نظر می رسد که تحویل دفتر به حسن روحانی با چالش هایی روبرو بوده است. مجله دانش نو اخیراً در این باره نوشته است: «طبق قانون، پس از پایان دوره ریاست جمهوری، همه روسای جمهور مستحق یک دفتر دولتی هستند و هزینه کارمندان این دفتر (که ظاهراً سقف آن پنج نفر است) روحانی این قانون را در مورد خاتمی و احمدی نژاد که هر دو رئیس جمهور قبل از رسیدن این دو به مقام رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند، اعمال کرد و نمی خواستند دفتر جداگانه ای داشته باشند.

این نشریه افزود: با این حال شش ماه از تحویل دفتر روحانی می گذرد و سرانجام با دستور رهبری و پیگیری از سوی دفتر رهبری انجام شد، اما به دلایل لجستیکی و امنیتی هنوز روحانی دریافت نکرده است. دفتر و هنوز در یک سالن کوچک خانه است. او شخصاً از بازدیدکنندگان استقبال می کند.» اما حالا که دفتر روحانی افتتاح شده، داماد رئیس جمهور سابق در مصاحبه اخیر خود به برخی از پشت صحنه ها در خصوص تأمین دفتر روحانی پرداخته و در گفت و گو با یکی از خبرنگاران گفت: خبرنگار پایگاه خبری مدارا: آقای روحانی پس از پایان ماموریت خود جلسات و جلساتی را با اعضای کابینه خود در منزل برگزار کرد و بر اساس آداب و رسوم و ضوابط باید سمتی به ایشان واگذار می شد که به ایشان واگذار نشده بود.

کامبیز مهدی زاده افزود: انتصاب رؤسای جمهور امری کاملاً عادی است که برای برخی افراد متفاوت بوده است چرا که در برخی موارد بنیاد مستضعفان به روسای جمهور قبلی سمت داده است.

مهدی زاده ادامه داد: در خصوص آقای روحانی؛ دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی چنین کاری نکردند و در نهایت با دستور رهبر معظم انقلاب و اقدامات بعدی هیئت رهبری، محلی نزدیک بیت آقای روحانی از سوی دولت برای ایشان به عنوان دفتر تعیین شد. .

دیدگاهتان را بنویسید