پشت صحنه اینفانتینو که سفرش به ایران را لغو کرد

با وجود صحبت با تماشاگران و صدور مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت، هنوز مشخص نیست که آیا تماشاگران حق حضور در ورزشگاه ها را دارند یا خیر. سخنگوی دولت گفت که تماشاگران حق حضور در مسابقات تیم ملی را دارند اما وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هنوز چیزی نمی دانند. حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، از این حادثه اظهار بی اطلاعی کرد و حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، حضور تماشاگران در این مسابقه در عراق را نامشخص دانست.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال به دنبال حضور جانی اینفانتینو در این دیدار است و تمهیداتی برای حضور رئیس فیفا اندیشیده شده است. با این حال، نقش رئیس فیفا در ایران نامشخص است و شهاب الدین عزیزی هادم گفت اینفانتینو حضور او را تایید نکرده و فدراسیون فوتبال منتظر تایید نهایی است.

از حضور تماشاگران خبری در دست نیست و این بلاتکلیفی فدراسیون باعث سردرگمی هواداران تیم ملی شد. کسانی که می خواهند در ورزشگاه حضور یابند تا با تیم های ملی این صعود را جشن بگیرند، نمی دانند که آیا می توانند پنجشنبه در سکوها حضور داشته باشند یا خیر. از طرفی اگر تماشاگران کمی قبل از مسابقه حق حضور داشته باشند، تکلیف پروتکل ها و همچنین بلیت فروشی چه می شود؟ اینها سوالاتی است که پاسخ آنها نامشخص است.

در کنار بحث حضور تماشاگران باید به بحث حضور جانی اینفانتینو نیز توجه کرد. سوال اینجاست که آیا رئیس فیفا در شرایطی که بازی ایران و عراق بدون تماشاگر است حاضر است به ایران سفر کند؟ البته یکی از مهم ترین عوامل حضور رئیس فیفا در ایران تماشاگران هستند که اینفانیتو را تشویق به ورود به ورزشگاه آزادی می کنند اما اگر درهای آزادی به روی تماشاگران باز نباشد، رئیس فیفا نیز می تواند به ایران سفر کند. مگر اینکه برنامه فدراسیون برنامه دیگری داشته باشد یا بخواهد حضور تماشاگران و رئیس فیفا را برای دیدار با امارات هماهنگ کند و جشن صعود باید با برنامه ریزی و امنیت بیشتری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید