پلیس فتا فقط ۲ ایمیل را چک می کند/ فدراسیون فوتبال سازمان شناسایی نیست

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792770

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی تنها صحت دو ایمیل ارسالی از سوی فدراسیون گابن را تایید کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسین شریفی مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره تصمیم کمیته انضباطی علیه باشگاه گل گهر گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئولیتی در قبال استعلام ندارند. آنچه دریافت می کنند اصل صحت و برائت است و آن را ملاک قرار می دهند. پس از تغییر قوانین حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران و درخواست ضمانت‌نامه‌ها، مقرراتی به باشگاه‌ها داده شد و طبق همان قوانین بازرسی و تایید به خود باشگاه‌ها واگذار شد و باشگاه‌ها بودند. اختلالاتی در شرایط در نظر گرفته شده برای بازیکنان خارجی وجود دارد.

وی همچنین گفت: کمیته انضباطی روز گذشته جلسه فوق العاده ای برگزار کرد. او چند ساعت در این باره بحث کرد و با جمع آوری مدارک موجود و استعلام از فیفا و پلیس فتا به یک جمع بندی کلی رسید تا کمیته انضباطی تصمیم لازم را بگیرد. محتوای پرونده به گونه ای بود که کمیسیون انضباطی تصمیم به صدور این حکم گرفت. باشگاه برهنه گهر زمان دارد تا به کمیته استیناف شکایت کند و حتی ممکن است به مراجع بالاتر و دادگاه CAS شکایت کند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال به سایر فدراسیون ها گفت: فدراسیون فوتبال یک سازمان شناسایی نیست. زمانی که این اتفاق می افتد و بازیکن خارجی وارد کشور می شود، مکاتبه از طریق راه های ارتباطی که فیفا برای کشورها ایجاد کرده است آغاز می شود. فدراسیون فوتبال هم همین کار را کرد و طبق درخواست فیفا مکاتبات را انجام داد.

شریفی در گفت و گو با برنامه ورزشگاه اذعان داشت: فدراسیون فوتبال 9 ایمیل رسمی برای این بازیکن دریافت کرده است. قبلاً گفتم صحت دو نامه ای که فیفا تایید کرده بود بررسی و تایید شد اما هفت نامه دیگر تایید نشد و رئیس کمیسیون انضباطی از پلیس فتا خواست تا این ایمیل ها را بررسی کند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال اختیارات خاص خود را نداشت; زیرا ما نمی توانیم اصل نامه را بررسی کنیم زیرا در دسترس ما نیست. زمانی تکلیف ما مشخص است که قانونگذار تعیین تکلیف کند و بگوید این کار باید توسط باشگاه انجام شود و مسئولیت را به خود باشگاه محول کند. 7 نامه دیگر که توسط پلیس فتا بررسی و به عنوان منبع اعلام شده است، منبع صحیحی نیست. من نمی دانم منبع ایمیل ها کجا بوده است و نمی دانم که آیا پلیس فتا مبدأ را اعلام کرده است یا نه، اما می دانم که پلیس فتا گفته است که منشاء 7 مورد از این ایمیل ها اشتباه است و با آنچه شما می گویید مغایرت دارد. خواستن

وی در پایان گفت: کمیته انضباطی بر اساس این گزارش ها است، زیرا پلیس فتا ضابط قضایی ماست و پس از بررسی اعلام کرد که تنها 2 نامه را تایید می کند، همان 2 نامه مورد تایید فیفا قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید