پنتاگون: ما ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش را در پاسخ به حملات متحدان ایران به سواحل سوریه فرستادیم.

پنتاگون: ما ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش را در پاسخ به حملات متحدان ایران به سواحل سوریه فرستادیم.

وزارت دفاع آمریکا بر اعزام ناو هواپیمابر «جرج اچ دبلیو بوش» به سواحل سوریه به دلیل حملات به نیروهای آمریکایی در این کشور که واشنگتن متحدان ایران را مقصر آن می داند، تاکید کرد.

سابرینا سینگ، معاون وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن متهم کردن متحدان ایران به دست داشتن در حملات علیه نیروهای اشغالگر آمریکا در سوریه گفت: ما شاهد افزایش تعداد حملات متحدان ایران علیه نیروهای ما در سوریه و به عنوان پیشگیرانه هستیم. اقدام ما ناو هواپیمابر را نزدیک‌تر کرده‌ایم، اما هنوز تحت کنترل فرماندهی اروپا (نیروهای آمریکایی) است.

معاون وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که ناو هواپیمابر از اروپا به آمریکا بازمی‌گشت، اما فرماندهی نظامی تصمیم گرفت موقعیت ناو را «به‌گونه‌ای که در موقعیت نزدیک‌تر به سوریه قرار گیرد» تغییر دهد.

وی تاکید کرد که آمریکا پس از این حملات قصد تغییر حضور نظامی خود در سوریه را ندارد.

دیروز امیر سعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد که ایران برای حفاظت از نیروها، منافع و تأسیسات خود در برابر هرگونه تهدید یا اقدام غیرقانونی اقدامات قاطعی انجام خواهد داد. توسط ایالات متحده و یا دیگران خواهد پذیرفت

ایروانی در نامه خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد شدید اتهامات بی اساس آمریکا در سوریه، حملات نظامی غیرقانونی نیروهای آمریکایی به زیرساخت های غیرنظامی در سوریه در تاریخ 23 مارس 2023 که منجر به کشته شدن تعدادی از افراد شد را به شدت محکوم می کند. غیرنظامیان بی گناه و آسیب جدی به زیرساخت های سوریه. محکوم می کند و ایالات متحده باید مسئولیت خود را برای ارتکاب چنین جنایت فجیعی که حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه، منشور سازمان ملل و همچنین قوانین اساسی حقوق بشردوستانه بین المللی را نقض کرده است، بپذیرد.

ایروانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر پایبندی قوی خود به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، وحدت و استقلال سیاسی سوریه تاکید می کند. حضور ایران در سوریه کاملا قانونی و بر اساس درخواست و رضایت رسمی دولت سوریه برای کمک و حمایت در مبارزه با تروریسم است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و اتخاذ تدابیر قاطع برای حفاظت از نیروها، منافع و تأسیسات خود در برابر هرگونه تهدید یا اقدام غیرقانونی از سوی ایالات متحده برای خود محفوظ می داند. و یا سایرین ساخته خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید