پنتاگون ورود این زیردریایی به آب های روسیه را رد کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از آن که مسکو شنبه شب اعلام کرد که یک کشتی نیروی دریایی روسیه یک زیردریایی آمریکایی را در آب های سرزمینی روسیه در اقیانوس آرام ربوده است، واشنگتن این اتهامات را رد کرده است.

پنتاگون صبح یکشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا هیچ عملیاتی در آب های سرزمینی روسیه انجام نداده است.

به گزارش رویترز، کاپیتان کایل رینز، سخنگوی ارتش آمریکا گفت: ادعاهای روسیه در مورد عملیات ما در آب های سرزمینی این کشور صحت ندارد.

در این بیانیه آمده است: «من در مورد محل دقیق زیردریایی‌هایمان اظهار نظر نمی‌کنم، اما ما در آب‌های بین‌المللی پرواز می‌کنیم، دریانوردی و ایمن کار می‌کنیم.»

پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که این حادثه ساعت 10:40 دقیقه به وقت مسکو در نزدیکی جزایر کوریل رخ داده و یک زیردریایی کلاس ویرجینیا وارد منطقه ای شده که ناوگان روسیه در اقیانوس آرام مستقر است. او تمرین می کند.

پس از این حادثه، وزارت دفاع روسیه یک وابسته نظامی آمریکا را احضار کرد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: سفارت آمریکا در مسکو به دلیل نقض مرزهای روسیه توسط یک زیردریایی نیروی دریایی آمریکا به وزارت دفاع روسیه احضار شده است.

وزیر دفاع روسیه اخیرا گفت که پروازهای جاسوسی و تاکتیکی ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور نسبت به سال گذشته تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشست مشترک وزرای دفاع روسیه و بلاروس گفت: پروازهای ناتو برای شناسایی و هوانوردی تاکتیکی نیروی هوایی ناتو در مناطق هم مرز با فدراسیون روسیه 30 درصد افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه افزود که شدت تمرینات عملیاتی و رزمی ناتو همچنان بالاست. وی گفت: سالانه بیش از 30 رزمایش تحت سناریوی رویارویی مسلحانه با روسیه در نزدیکی مرزهای غربی برگزار می شود. کشورهای غیر عضو ناتو مانند گرجستان، اوکراین، سوئد و فنلاند به طور فزاینده ای در این رزمایش ها شرکت می کنند.

ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو به طور معمول هواپیماها و پهپادها را برای گشت زنی در مرزهای روسیه مستقر می کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود، جنگنده های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می شوند، می فرستد.

کرملین بارها رفتار ناتو را محکوم کرده و گفته است که چنین اقداماتی خطر درگیری ناخواسته را در پی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید