پنجره دیپلماتیک به دلیل ابتکارات پویا ایران همچنان باز است


ساعت: 21:32
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882409

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اگر پنجره دیپلماسی همچنان باز است به دلیل ابتکارات پویای ایران است، گفت: رئیس جمهور آمریکا نمی تواند با اتهام و تحریم دیدگاه های یکجانبه را به این کشور تحمیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت همتای ایتالیایی خود به رم سفر کرده است، امروز (دوشنبه 29 تیرماه) در توئیتی در پاسخ به یادداشت اخیر جو بایدن و بحث پیرامون مسائل اقتصادی و دیپلماتیک در حال انجام است. فشار علیه ایران که اگر پنجره دیپلماسی همچنان باز است به دلیل ابتکارات پویای ایران است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا نمی تواند با استیضاح و تحریم دیدگاه های یکجانبه را به آمریکا تحمیل کند. دیپلماسی یک خیابان یک طرفه نیست.

وزیر امور خارجه بار دیگر تصریح کرد: رسیدن به توافق نهایی نیازمند انعطاف، ابتکار عمل و پذیرش واقعیت ها از سوی آمریکا است.

به گزارش فارس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با انتشار یادداشتی در واشنگتن پست اعلام کرد: فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن تا بازگشت ایران به توافق هسته ای ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا افزود: در مورد ایران، ما با متحدان و شرکای خود در اروپا و جهان پیوسته ایم تا بر انزوای خود غلبه کنیم. اکنون این ایران است که تا زمان بازگشت به توافق هسته ای منزوی شده است. ماه گذشته بیش از 30 کشور در محکومیت عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای گذشته به ما پیوستند. دولت من به افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی ادامه خواهد داد تا زمانی که ایران آماده بازگشت به پایبندی به توافق هسته ای 2015 (برجام) باشد، همانطور که من همچنان آماده انجام آن هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید