پچ پینه عشق; داستان خیاطی که 5 سال به زائران خدمت کرد


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897087

اربعین صحنه های زیبایی دارد که در گوشه و کنارش به چشم می خورد و در این خیاطی حضور دارد که سال ها در خدمت زائران اربعین اصفهان بوده و با تمام ثروت و لذت خدمت به زائران به مردم خدمت می کند. می گوید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، اربعین سید و سالار شهیدین (علیه السلام) از دیرباز در بین شیعیان رواج داشته است و هر ساله با فرا رسیدن اربعین حسینی هزاران زائر دلسوخته از کربلا راهی کربلا می شوند. جاهای مختلف.

راهپیمایی اربعین یک حرکت اجتماعی و راهپیمایی جهانی است و با این حرکت علاوه بر زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع) عظمت دین اسلام و عشق به اهل بیت را به جهانیان نشان می دهند.

مراسم پیاده روی اربعین که هر سال با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود، فرصت مغتنمی برای اتحاد مسلمانان جهان و معرفی امام حسین (ع) به جهانیان است.

خیل عظیمی از زائران از سراسر ایران برای رسیدن به پیاده روی اربعین و بهره مندی از برکات این پیاده روی بزرگ اعزام می شوند.

مرز بین المللی مهران امسال حال و هوای دیگری دارد زیرا میزبان خیل عظیم عاشقان اربعین حسینی است که این مرز بین المللی را برای رسیدن به کربلای معلی انتخاب کرده اند.

از پل زئیر تا نقطه صفر مرزی حدود 8 کیلومتر راه است. موکب های زیادی برپا می شود تا زائران مرزی مهمان سفره کرامت اهل بیت علیهم السلام باشند. غذا، چای، شربت… و حتی شارژر تلفن همراه از خدمات اصلی موکب ها است.

اما در این بین سرویس دیگری ارائه می شود که توجه همگان را به خود جلب می کند چرا که با دلی پر از مهر وارد این دره شده اند در چند کیلومتری پایانه مرزی مهران که موکبی نظر همه را به خود جلب می کند. .

فاصله اصفهان تا ایلام زیاد است اما برای کسانی که می خواهند به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کنند این فاصله اصلا دور نیست و خدمت به زائران اربعین معنای دیگری دارد.

«بهروز اسدالهی» از خیاطان چیره دستی است که شور و شوق خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت او را به مرز مهران رسانده تا از فیوضات معنوی اربعین بهره مند شود.


عشق حدت به اهل بیت مرا به مهران رساند

«بهروز اسداللهی» در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اصفهان بودیم و چندین بار به زیارت اربعین رفته بودیم اما یک سال نتوانستیم به زیارت مشرفه برویم.

وی افزود: با دیدن زائرانی که برای زیارت اربعین می روند، در دل احساس می کنیم که در وجود خود ایرادی داریم که تصمیم گرفتیم وارد عمل شویم.

اسداللهی در ادامه گفت: تصمیم گرفتیم در مرز مهران به کار خود جامه عمل بپوشانیم و با توانی که داریم به مردم خدمت کنیم، توان مالی آشپزی را نداشتیم بنابراین با خیاطی به مردم خدمت کردیم.


50dba75a 984e 4b0e b2e6 471ddca496b3 خبر خاکستری


خدمت به ارادتمندان خستگی را خوشایند می کند

«بهروز اسداللهی» نیز گفت: از اذان صبح تا 24 صبح هفت کارمند افتخاری به صورت مستمر در این غرفه فعالیت می کنند و شب ها در کنار چرخ خیاطی شخصی خود استراحت می کنند.

وی ادامه داد: این عزیزان هر روز کار خدمت رسانی به زائران را انجام می دهند و در کار خود دقت می کنند تا به مردم خدمات خوبی ارائه کنند، ضمن اینکه رضایت مردم در کار ما یک ضرورت است.


روزانه به بیش از 200 نفر خدمات ارائه می شود

خادم حسینی گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تعداد بازدیدکنندگان از این غرفه روزانه به 200 نفر می رسد، هرچند از صبح تا شب کار می کنیم و هوا گرم است اما سختی کار خللی در لذت بردن ندارد. از خیل عظیم زائران

وی تصریح کرد: به دلیل طولانی بودن مسیر پیاده روی برخی از لباس های زائران پاره شده و یا نیاز به تعمیر دارد، به همین دلیل برای رفع این نیاز زائران غرفه ای برای تعمیر و دوخت لباس برپا کرده است.

اول که شروع کردیم چرخ خیاطی بود و بیشتر لباس ها، چادرها و کیف های زائران را که پاره شده بود، تعمیر و ترمیم می کردیم، اما حالا کارشان را گسترش داده اند. چادر، مقنعه، ساق و روکش هم می دوزند


ما برای پنجمین بار برای خدمت به مرز می آییم

اسدالهی ادامه داد: پنج بار در ایام اربعین برای خدمت رسانی به زائران به مرز مهران مشرف شدم.

این پیر خیاط سخنان خود را اینگونه به پایان می رساند: «بسیاری از زائرانی که به زیارتگاه می روند، جامه های خدا را لمس می کنند و می بوسند، زیرا برایشان مقدس و ارزشمند است. همچنین امیدوارم به برکت این لباسی که برای حرم مطهر خدایم دوختیم و در این لباس خدای من در خدمت عبادت کنندگان آقا هستند، گوشه ای از معنویت و برکت او ما را به خود مشغول کرده و ذخیره ای باشد برای لباس ما در آخرت

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید