پیام تهدیدآمیز ایران به آمریکا/ اگر شروع به جنگ کنید..

نشریه آمریکایی «نیوزویک» گزارش داد که نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نسبت به هرگونه اقدام نظامی آمریکا و احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار هشدار داد.

نیوزویک نوشت: «پس از حمله پهپادی به حداقل یک کارخانه دفاعی در مرکز اصفهان، مقامات ایرانی به نیوزویک گفتند که هر گونه گزینه نظامی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی دنبال کند، منجر به درگیری همه جانبه با پیامدهای ملی در ایران خواهد شد. منطقه.”

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی: در حالی که ارتش آمریکا هرگونه نقشی در این حمله را تکذیب کرد، برخی از مقامات ناشناس آمریکایی به رسانه هایی مانند وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز اسرائیل را مسئول این حمله دانستند، اما (تل آویو) او نه این موضوع را پذیرفت و نه دخالت در آن را انکار کرد. هیچ بازیگر دیگری مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

به گزارش نیوزویک، مقامات ایرانی در مصاحبه با این رسانه هشدار دادند که هرگونه اقدام نظامی از سوی آمریکا باعث افزایش تنش بین دو قدرت می شود.

به گزارش این رسانه آمریکایی، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل به نیوزویک گفت: از دیدگاه ایران، توسل به گزینه نظامی در هر سطحی به معنای وارد کردن آمریکا به جنگ است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: ایران در حال حاضر چنین احتمالی را ضعیف می داند.

نماینده ایران در سازمان ملل هشدار داد: اگر آمریکا اشتباه محاسباتی کند و جنگی را آغاز کند، عواقب این درگیری برای منطقه و جهان بر عهده خود واشنگتن خواهد بود.

بر اساس بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، «شکی نیست که ایران توانایی حفظ امنیت و منافع خود را دارد».

نیوزویک به سراغ مقامات پنتاگون رفت و نظر آنها را در مورد تنش های اخیر جویا شد.

سخنگوی پنتاگون درباره حمله نافرجام به تأسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان به نیوزویک گفت: ما این خبر را دیده‌ایم، اما می‌توانیم تأیید کنیم که هیچ نیروی نظامی آمریکا هیچ حمله یا عملیاتی در ایران انجام نداده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: ما به نظارت بر اوضاع ادامه می دهیم، اما هیچ توضیح یا حرف دیگری برای ارائه نداریم.

نیوزویک همچنین به سراغ مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی رفت و از آنها درباره حمله ناموفق اخیر به تأسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان پرسید. مقامات اسرائیلی به درخواست نیوزویک برای مصاحبه پاسخ مثبت ندادند.

روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه در پیامی از حمله نافرجام با استفاده از میکروپرنده به یکی از مجتمع های کارگاهی وزارت دفاع در شامگاه هشتم بهمن ماه خبر داد. که با پیش بینی ها و اقدامات حفاظتی یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجموعه قرار گرفت و دو فروند دیگر در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع گزارش داد که این حمله نافرجام تلفات جانی نداشته و اختلالی در تجهیزات و وظایف مجموعه ایجاد نکرده و تنها خسارت جزئی به سقف کارگاه وارد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید