آیا ولتاژ “بالا می رود”؟ / اکانت «فاکس نیوز» از مخاطب «پیام تهدیدآمیز» فرماندهان ارشد ارتش ایران

آیا ولتاژ “بالا می رود”؟  / اکانت «فاکس نیوز» از مخاطب «پیام تهدیدآمیز» فرماندهان ارشد ارتش ایران

یک کارشناس دفاعی ایرانی به فاکس نیوز دیجیتال گفت: افشای پایگاه هوایی زیرزمینی ارتش ایران نشان دهنده ادامه روندی است که مدتی است در سیاست امنیتی جمهوری اسلامی مشاهده شده است.

وب سایت شبکه فاکس نیوز نوشت که تنش ها همزمان با تهدید تهران علیه اسرائیل و افشای پایگاه هوایی زیرزمینی ارتش ایران افزایش یافته است.

فاکس نیوز روز چهارشنبه نوشت؛ فرماندهان ارشد ایران در زمان کشف این پایگاه هوایی زیرزمینی پیامی تهدیدآمیز برای اسرائیل ارسال کردند.

ایرنا گزارش داد که ایران روز سه شنبه رسما از اولین پایگاه هوایی زیرزمینی که قابلیت میزبانی از هواپیماهای جنگنده و موشک های کروز دوربرد را دارد، رونمایی کرد.

در عین حال، مقامات ایرانی با صحبت از امکانات این پایگاه برای انجام بهتر عملیات های مختلف ارتش، هنگام صحبت از اسرائیل، دشمن اصلی، لحن تهاجمی به خود گرفتند.

این سخنان در حالی مطرح شد که تنش ها بین ایران و اسرائیل به ویژه پس از انتخاب بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسرائیل که از زمان مبارزات انتخاباتی تهدید کرده بود علیه ایران قاطعانه عمل خواهد کرد، ادامه دارد.

یک کارشناس دفاعی ایرانی به فاکس نیوز دیجیتال گفت: افشای این پایگاه نشان دهنده ادامه روندی است که مدتی است در سیاست امنیتی جمهوری اسلامی مشاهده شده است.

ایران پیش از این پایگاه های زیرزمینی مشابهی را برای استقرار موشک ها و پهپادها و همچنین توانایی پرتاب موشک های بالستیک از زیرزمین نشان داده است. وی افزود: جدیدترین پایگاه زیرزمینی ایران نشان دهنده تغییر استراتژی تهران به دفاع است.

به گزارش حوزه دفاعی ایرنا از روابط عمومی ارتش؛ سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه 44 نیروی هوایی عقاب بازدید کردند.

پایگاه 44 نیروی هوایی عقاب قابلیت دریافت و بهره برداری از انواع هواپیماهای جنگی و بمب افکن و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی را دارد.

پایگاه هوایی عملیاتی عقاب 44 با امکاناتی مانند اخطار، پست فرماندهی، آشیانه های نگهداری جنگنده، مراکز نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و … قابلیت استفاده از انواع جنگنده های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت ها دارد. قرار است پذیرا باشد

این پایگاه‌ها با نگه‌داشتن جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ها به جنگ الکترونیک، سامانه‌های بمب و موشکی از جمله یاسین، قائم و آصف، عملیات دوربرد را امکان‌پذیر می‌کنند و دسترسی استراتژیک به اهداف دور را افزایش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید