مخاطب سینما بسیار باهوش است/ کاهش شدید مخاطب سینما را پیش بینی می کند


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821702

احمد سعیدی گفت: اگر از هم اکنون برای اکران تابستان و پاییز برنامه ریزی نکنیم در سال 1401 با کاهش شدید مخاطب مواجه خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد ساعدی فیلمبردار و فیلمبردار در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: اگر از این به بعد برنامه ای برای اکران در تابستان و پاییز نداشته باشیم در سال 1401 با کاهش شدید مخاطب مواجه خواهیم شد.

وی به وضعیت اکران نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: خبر بد اولین نقطه ضعف اکران های نوروزی بود و به غیر از آگهی بازرگانی وضعیت مهدی، سایر اکران های نوروزی بدون کوچکترین تبلیغاتی پخش شد.

سعیدی افزود: اگر تبلیغات خوب و قوی برای اکران نوروزی در رسانه ملی وجود داشت این فیلم ها فروش خود را 30 درصد افزایش می داد.

این کارگردان با اشاره به اینکه هر روز از کیفیت آثار سینمایی کاسته می شود، خاطرنشان کرد: وقتی مخاطب در پایان فیلم به آن چیزی که از یک فیلم سینمایی انتظار دارد نمی رسد، ناخودآگاه برای بازدید بعدی از سینما بی انگیزه می شود.

وی با بیان اینکه فیلم خوب مخاطب خود را به همراه دارد، افزود: اگر فیلمی بتواند رضایت مخاطب را جلب کند همان مخاطب کانال تبلیغاتی قوی برای آن خواهد بود و این زنجیره ادامه پیدا می کند و این فیلم فروش موفقی خواهد داشت.

این فیلمبردار تاکید کرد: افزایش قیمت بلیت سینما نیز یکی از عواملی است که با موفقیت فیلم های نوروزی همخوانی ندارد و این در حالی است که نوروز یکی از موفق ترین اکران های سینمای ایران است.

سعیدی گفت: باید در چیدمان اکران دقت بیشتری داشته باشیم تا فیلم های بهتر و مهم تری اکران شوند. ما نگران تابستان و جام جهانی هستیم، زیرا کاهش تماشاگر در سینما بسیار عجیب است و نسبت به سال 97 این کاهش شدید است.

وی در پاسخ به این سوال که برای جذب مخاطب فقط باید فیلم های کمدی اکران شود، افزود: مخاطبان سینما بسیار باهوش هستند و فیلم هایی روی اکران داشتیم که کمدی بودند اما موفق نبودند، اما برخلاف آنها فیلم هایی داشتیم که ژانر هستند. اجتماعی و غم انگیز، اما مخاطبان برای آن صف کشیدند و میلیاردها فروختند.

این کارگردان در خاتمه تاکید کرد: برای جذب مخاطب و بازگشت به روزهای طلایی سینما به ویژه برای اکران تابستان و جام جهانی باید برنامه ریزی درستی صورت گیرد، در غیر این صورت با کاهش شدید مخاطب در سینما مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید