هشدار هواشناسی نارنجی: پیش بینی وزش باد بسیار شدید در نیمه جنوبی استان تهران

هشدار هواشناسی نارنجی: پیش بینی وزش باد بسیار شدید در نیمه جنوبی استان تهران

روز جدید : اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به ضریب نارنجی بارندگی و وزش باد بسیار شدید هشدار داد. با توجه به این خطر جوی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه، خطر سقوط اشیا و تابلوهای تبلیغاتی. در پی این هشدار، سازمان هواشناسی استان تهران تقویت سازه های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از گلایدر و هواپیماهای سبک را توصیه می کند.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رگبار باران و وزش باد بسیار شدید و ریزش بهمن در مناطق مستعد و شکستگی درختان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: نفوذ سامانه بارشی در روز شنبه 29 بهمن ماه، بارش برف، رگبار برف و تگرگ گاهی و در نیمه شمالی استان گاهی برف و باران و در سایر مناطق بارش باران پیش بینی می شود. استان به ویژه در ارتفاعات و نیمه شمالی که تا بامداد صبح و در کوه های شرقی تا ظهر روز دوشنبه (3 اسفند) پایدار است.

در نتیجه این شرایط جوی، لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی، بروز مه و کولاک، محدودیت تردد در جاده های کوهستانی و احتمال ریزش بهمن در مناطق احتمالی دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران در ترددهای بین شهری و جاده ای به ویژه در جاده ها و معابر کوهستانی با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و کوهنوردی، پرهیز از پرواز با گلایدر در دستور کار قرار گیرد.

در پی هشدار اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر نفوذ نزولات جوی، این سازمان نسبت به افزایش سرعت باد و وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید از روز دوشنبه (3 اسفند) تا اوایل بامداد سه شنبه (3 اسفند) در تهران به ویژه در نیمه جنوبی اقدام کرد. و استان غربی هشدار داد.

با توجه به این خطر جوی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه، خطر سقوط اشیا و تابلوهای تبلیغاتی. در پی این هشدار، سازمان هواشناسی استان تهران تقویت سازه های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از گلایدر و هواپیماهای سبک را توصیه می کند.

اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که این پدیده جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. سیگنال نارنجی رنگ برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید