هشدار نارنجی هواشناسی/ پیش بینی وزش باد شدید و افزایش بارش در چند استان

هشدار نارنجی هواشناسی/ پیش بینی وزش باد شدید و افزایش بارش در چند استان

سازمان هواشناسی در اخطاریه نارنجی رنگ از افزایش فعالیت سامانه بارشی در روز سه شنبه (12 آبان) خبر داد و برای امروز (دوشنبه) تداوم بارندگی، وزش باد شدید موقتی و افت دما در مرکز، شمال و افت دما را پیش بینی کرد. شمال غرب کشور.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، نوع خطر در مناطق مستعد بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ است. منطقه هشدار نارنجی رنگ استان های گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی است.

اثر خطر افزایش سطح آب رودخانه، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، رعد و برق، احتمال اختلال در تردد جاده ها، آسیب به سازه های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی است.

توصیه سازمان هواشناسی در تردد خارج از شهر، پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایر، بازگشایی پل ها و جاده ها، بررسی استحکام سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، تسریع در کاشت. فصل پاییز است و توصیه می شود برداشت محصول پنبه در استان گلستان تسریع شود.

بر اساس اعلام اخطار زرد سازمان هواشناسی از امروز تا فردا نفوذ سامانه بارشی در کشور گزارش شده است.

بر این اساس رگبار باران، رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، احتمال بارش برف در ارتفاعات، وزش باد موقتی شدید در مناطق مستعد همراه با حرکت و رانش گرد و خاک، کاهش نسبی دما و احتمال مه تا فردا ادامه دارد.

امروز دوشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، کردستان، کرمانشاه، شمال مرکزی، همدان و آذربایجان‌های جنوب شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود. وضعیت آب و هوا همچنان ادامه دارد.

فردا سه شنبه بارندگی در گیلان، مازندران، ارتفاعات شمال شرق تهران، شمال سمنان ادامه دارد.

سازمان هواشناسی همچنین در استان های کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، قم، همدان، مرکزی، البرز، تهران، جنوب شرقی آذربایجان، آذربایجان غربی و غرب سمنان وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و گرد و خاک اعلام کرد.

همین وضعیت فردا و سه شنبه در تهران، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن درختان کهنسال، احتمال افت کیفیت هوا، کاهش دید و احتمال تاخیر پروازها هشدار داد و در تردد احتیاط کرد. از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز خودداری کنید، به‌ویژه گروه‌هایی که هس توصیه کرد از توقف و پارک خودروها در اطراف درختان پوسیده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت، از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید