خستگی روستاییان جنوب شرق کشور به دلیل افت ولتاژ/ فرسودگی کابل ها در خط اول بحران


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891650

در بحبوحه گرمای طاقت فرسای سیستان و بلوچستان مردم روستاهای مهرستان با مشکلی به نام افت ولتاژ مواجه شدند که این مشکل مربوط به امروز نیست. سال هاست که این چالش مردم را با مشکلات و مشکلاتی مواجه کرده که زندگی عادی مردم را مختل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آشرامون، این روزها و چون در گرم ترین فصل سال یعنی. مردادماه بی نظمی در افت مداوم ولتاژ برق کار را برای مردم روستای کوهن مگر شهرستان مهرستان سخت کرده است به طوری که در طول روز مشکلات زیادی برای وی برای مردم این مناطق ایجاد کرده است.

در بسیاری از موارد استفاده غیرمجاز از شبکه برق در سطح روستاها توسط مشترکین روستایی و مصرف بی رویه جریان برق غیرمجاز می تواند خسارات جبران ناپذیری به شبکه برق روستاها وارد کرده و باعث افت ولتاژ در این مناطق شود.


چند سالی است که فروش کابل برق در روستاها به ویژه روستاها باعث سرقت سیم و کابل برق بسیاری از مردم شده و بارها مشاهده شده است که حجم نسبتا زیادی از شبکه برق روستایی به سرقت رفته است.


افت ولتاژ برق و عدم توزیع بار ترانسفورماتور به مهمترین دغدغه مردم روستای کوهن مگر شهرستان مهرستان تبدیل شده و شهروندان طی تماس هایی با پایگاه خبری عصرهامون گلایه خود را مطرح کرده و خواستار رفع این مشکل شدند.


یکی از اهالی روستای کوهن مگر مهرستان گفت: وسایل برقی در روز چندین بار به دلیل کم بودن برق خراب می شود و این افت ولتاژ بالا باعث قطع برق خانه ها می شود و کولرهای بسیاری از مردم به دلیل گرمای شدید هوا خراب می شود. هوا.” .


وی با بیان اینکه این روستا نسبت به چند سال اخیر افزایش جمعیت داشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش خانوارها، عمر طولانی تجهیزات و تاسیسات شبکه برق منجر به کاهش مصرف برق در محلات شده است که این امر نیازمند تلاش مضاعف برای حل این مشکل.



افزایش ظرفیت و نصب ترانس رفع افت ولتاژ شبکه برق روستای کن مگر مهرستان


میلاد کرایی مدیر امور برق شهرستان مهرستان گفت: افزایش بار ترانس از 50 کاوا به 100، تعویض تابلو فرسوده و کابل های ترانس 200 کاوا و برنامه ریزی برای نصب ترانس 100 کاوا از جمله اقدامات مهم است. که در روستای قدیم گرفته شده و در حال اجراست آیا این شهر افت ولتاژ را رفع می کند؟


وی با بیان اینکه بیش از 316 خانوار در این روستا زندگی می کنند، افزود: سه ترانس 50، 100 و 200 کاوا از جمله تجهیزات شبکه برق این روستا است.


و ادامه داد: متاسفانه سرقت شبکه برق یکی از معضلات این روستا است که نه تنها به شبکه برق آسیب وارد می کند بلکه به شهروندان آسیب می رساند.


مدیر امور برق شهرستان مهرستان بیان کرد: اخیراً 300 متر از شبکه برق مسروقه این روستا مرمت شده است.


وی نقش مهم مردم در این بخش را برشمرد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک در حال بالا رفتن یا پایین آمدن از تیرها و یا دستکاری وسایل برقی با شماره تلفن 110 یا 121 کلانتری تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید