سرباز 25 ساله در گرمای بی کیفیت و ناپایدار ساخت و ساز برق/ پست؛ راه حل اصلی مشکل افت ولتاژ در منطقه کیشکور


ساعت: 08:17
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1880964

مشکل همیشگی مردم جنوب سیستان و بلوچستان در فصل گرما؛

25 سال است که شهر سرباز در گرمای برق بی کیفیت، قطع شده و ناپایدار می سوزد و در قسمت عملکرد شهر کیشور قطعی طولانی مدت برق با ولتاژ 180 و نوسانات بسیار زیاد دمای بالای 50 می باشد. درجه امنیت مردم را قطع کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، بی نظمی و ساعات طولانی قطعی برق و افت مداوم ولتاژ، مردم مناطق روستایی شهرستان سرباز به ویژه روستای کیشکور را آشفته کرده است به طوری که این قطعی ها و افت ولتاژهای مکرر باعث شده تا بسیاری مشکلات مردم این مناطق به صورت متوالی در طول روز.


مردم این منطقه به دلیل ضعف شبکه با مشکل قطعی طولانی مدت برق یا دسترسی غیرقابل استفاده مواجه هستند.


استفاده بی رویه از شبکه برق توسط مشترکان روستایی و مصرف بی رویه برق غیرمجاز می تواند خسارات جبران ناپذیری به شبکه برق روستایی وارد کند.



ضعف و افت ولتاژ یکی از مشکلات همیشگی روستاهای سرباز است


یکی از اهالی این روستا از آسیب رساندن به کولر، یخچال، تلویزیون و سایر لوازم برقی مردم خبر داد و گفت: در شرایط سخت امکان تهیه لوازم خانگی برای خانواده های روستایی وجود ندارد.


وی با اعلام اینکه در اکثر ایام سال افت فشار و در فصل تابستان قطعی برق داریم، افزود: با این همه مشکلات قبوض، برق ما به موقع تحویل می شود اما خبری از خدمات خوب نیست.


این شهروند با بیان اینکه در چند روز گذشته 23 ساعت قطعی برق داشته ایم، تصریح کرد: برق ساعت 15 قطع و ساعت 14 روز بعد با همان نوسان و کیفیت پایین برق قطع شد.


و ادامه داد: با هر وزش باد و طوفان تیرهای برق سقوط می کند و سیم های اتصال تکفاز است و افت ولتاژ باعث کاهش ایمنی مردم می شود.



برق جمعیت 15 هزار نفری روستای کیشکر از طریق خط 20 کیلوولت به طول 80 کیلومتر تامین می شود.


بلوچ یکی دیگر از اهالی روستای کیشکور که سال ها در این مناطق سکونت دارد به خبرنگار ما گفت: 15 هزار نفر در این بخش ساکن هستند و برق یک باند 50 خطه روستا تنها از طریق خط 20 کیلوولت تامین می شود. به طول 80 کیلومتر و از این خط ضعیف تاکنون خسارات زیادی به مردم وارد شده است.


وی تصریح کرد: هرگاه ابری در آسمان پدیدار شود، برق کیشکور قطع می شود و 10 تیر با وزش باد سقوط می کند و هر روز این خط یک اتصال یا یک فاز دارد و افت ولتاژ امنیت مردم را مختل می کند.


بلوچ بیان کرد: در این میان فرسودگی شبکه نیز باعث خرابی های بیشتری شده و شاهد خاموشی در مناطق آسیب دیده هستیم و نوسازی و احیای شبکه می تواند کمک زیادی به کاهش افت ولتاژ کند.



25 سال ناپایداری و برق نامرغوب در کیشور باعث کاهش ایمنی مردم شده است


بلوچ ادامه داد: در طول این 25 سال برق کیشور هیچ گاه پایدار و استاندارد نبوده و تاکنون ده ها طرح و پروژه برای رفع مشکل این بخش اجرا شده است، اما مشکل همچنان پابرجاست و سال هاست که مسئولان قول می دهند. و اعلام کرد که سال بعد مشکل حل شده ولی خبری نیست.


وی گفت: اهالی روستای بار گفتند: برق رسانی به کیشکور از پارود به این معناست که این مشکل در صد سال حل نمی شود و از آنجایی که همیشه در این مناطق بارندگی و باد وجود دارد و ایجاد پستی است. -کیفیت و طولانی بودن مسیر در مسیر صعب العبور به معنای ناپایدار بودن و گیرکردن شبکه است که منجر به کشته شدن مردم روستا می شود.



احداث 23 کیلومتر شبکه توزیع برق در منطقه کیشور شهرستان سرباز


مدیر امور برق شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: برای رفع مشکل افت ولتاژ در برخی مناطق کیشکور بخشی از این شهرستان 13 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار و 10 دستگاه تبدیل می شود. کیلومتر خط شبکه با تنش متوسط ​​در حال ساخت است.


محمدعلی بارکزهی افزود: تعویض و تعمیر دو بوستر، نصب پنج تابلو، نصب سه ترانسفورماتور 100 کاوا، احداث 2650 متر شبکه فشار متوسط ​​و ضعیف، نصب تقویت کننده خطی علی آباد و تقویت ترانسفورماتورهای شیری موجود بر اساس ارزیابی انجام شده. یکی از اقدامات مهم توسعه، اصلاح و ساخت شبکه برق منطقه کیشور این شهرستان است.


احداث پست توزیع راه حل اصلی مشکل افت ولتاژ در منطقه کیشور است



وی ادامه داد: راهکار کلی برای حل مشکل افت ولتاژ شبکه برق منطقه کیشور احداث پست توزیع است.


مدیر امور برق شهرستان سرباز با اشاره به باران های موسمی به عنوان یکی از پدیده های طبیعی که همواره خسارات زیادی به شبکه برق این منطقه وارد می کند، تصریح کرد: در هفته گذشته بیش از 11 تیر و یونیت ترانسفورماتور 200 کاوا، شبکه برق در بر اثر این اتفاق طبیعی آسیب هایی در این منطقه وارد کرد.


وی گفت: طغیان رودخانه های فصلی و کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر، عدم دسترسی، نبود مخابرات، باتلاقی بودن برخی مسیرها و گیرکردن خودروهای در حال کار از جمله چالش های پیش روی کارکنان معضل برق این شهرستان است. در زمان بحران


برکزهی خاطرنشان کرد: به محض اعلام شرایط بحرانی تمامی پرسنل برق در آماده باش کامل هستند و در صورت اعلام قطعی شبکه در محل مورد نظر حضور یافته و نسبت به رفع مشکل اقدام می کنند.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید