ساخت کراکر دست ساز در اراک سه نوجوان را روانه بیمارستان کرد/ کمپین چهار ساله سوری چهار ساله شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با دعوت از شهروندان برای کمک به کادر درمانی و آتش نشانان در شب چهارشنبه آخر سال، گفت: مقاوم سازی کرونا برای سومین سال متوالی انرژی زیادی را از دستگاه های خدمات رسان از جمله آتش نشانان و کادر پزشکی می گیرد. با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم و چهارشنبه سوری نزدیک است، از مردم و شهروندان عزیز انتظار داریم از رفتارهای پرخطر خودداری کنند و از رنج و زحمات کادر پزشکی و آتش نشانی بیمارستان بکاهند. چهارشنبه سوری خطرناک.

آغازیارتی با بیان اینکه راه اندازی این پویش در اراک به چهار سال قبل برمی گردد، افزود: امیدواریم راه اندازی این پویش با عنوان «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» کمک شایانی در پیشگیری از رفتارهای حادثه ساز در روز چهارشنبه باشد. عصر پایانی سال: شهروندان با پرهیز از رفتارهای پرخطر در آن شب، قدردان زحمات کادر درمانی و افرادی باشند که جان خود را برای سلامت هموطنان خود در خدمات خدماتی و پشتیبانی به خطر انداخته‌اند.

وی تاکید کرد: پیشکسوتان جامعه سلامت بیش از دو سال است که تمام تلاش خود را برای کنترل و کاهش ویروس کرونا انجام می دهند و وظیفه هر یک از ما به عنوان یک شهروند قدرشناس است که از اقدامات مخاطره آمیز در شب چهارشنبه سوری پرهیز کنیم. سال «فشار اضافی بر دوش این عزیزان وارد نکنید و دیگر آنها را خسته نکنید.

آغازیارتی با ابراز امیدواری از اینکه امشب شهروندان با رعایت نکات ایمنی قرن جدید را با شادی آغاز کنند، خاطرنشان کرد: رفتارهای پرخطر در چهارشنبه شب در ایام پایانی سال می تواند منجر به تصادف و صدمات وارده شود لذا از شهروندان گرامی خواهشمندیم. امسال با خانواده خود در خانه بمانید تا سالم بمانید و از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کنید.

رئیس سازمان آتش نشانی اراک بیان کرد: در سال های گذشته کارشناسان آموزشی این سازمان برای هشدار به دانش آموزان در خصوص خطرات حوادث شب چهارشنبه آخر سال از مدارس بازدید کرده اند اما با توجه به شرایط موجود از طریق فضای مجازی و جانمایی بنرهای هشدار دهنده در سطح شهر و آموزش های ویژه به شهروندان ارائه می شود و سعی شده اطلاع رسانی مناسبی داشته باشیم.

آغازیارتی از آمادگی کامل آتش نشانان در شب چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: علاوه بر آماده باش 11 ایستگاه آتش نشانی در شب چهارشنبه آخر سال، چند تیم ویژه با 250 آتش نشان و 35 خودروی سبک و سنگین. آتش نشانان تا پایان سال در سطح شهر در حالت آماده باش خواهند بود.

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از حوادث تلخ احتمالی، آتش نشانان در سطح شهر اراک و نقاط پرتردد مستقر می شوند، ادامه داد: برای تامین امنیت شهروندان و امدادرسانی به آنان چهارشنبه شب در ایام پایانی سال، ناوگان خودرویی و آتش نشانان در نقاط مختلف شهر اراک از ساعت 15 روز سه شنبه 24 اسفندماه تا پایان مراسم آماده خدمت رسانی هستند و آتش نشانان با خودروهای رسمی به طور مستمر در خیابان ها و معابر در حال گشت زنی و نظارت بر وضعیت ایمنی نقاط مختلف هستند. شهر. .

وی گفت: متأسفانه ساخت کراکر خانگی از نوجوانان و جوانان همیشه یک اتفاق بوده است. در دو روز گذشته در دو حادثه سه نوجوان تولید کننده بیسکویت های دست ساز بر اثر انفجار مجروح و دست و پا قطع و به بیمارستان منتقل شدند و ادامه داد: توصیه اکید ما به خانواده ها این است که مراقبت ها را در این زمینه افزایش دهند و تردد کودکان را زیر نظر داشته باشند. و نوجوانان تا امسال با تلخی تمام نشود.

وی افزود: برای جلوگیری از تصادفات چهارشنبه آخر سال 1400 مکاتباتی با اتاق اصناف و اتحادیه های خاص مانند رنگ فروشی و … انجام شد تا از فروش تجهیزات مورد نیاز برای ساخت ترقه دست ساز به صورت جداگانه جلوگیری شود.

آغازیارتی بیان کرد: عموم مردم موظفند در صورت بروز حادثه نکات ایمنی را رعایت کرده و آرامش خود را به سامانه 125 یا آتش نشانی مستقر در شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی در حین انجام ماموریت، مسیر را حفظ کنند. برای تردد این خودروها باز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید