پیام مادر مهدی طارمی به پسرش

پیام مادر مهدی طارمی به پسرش

یک معلم بازنشسته، با وجود تمام عصبانیت‌هایش از برخی رسانه‌ها به خاطر انتشار اخبار جعلی درباره پسرش، حاضر به گفت‌وگو می‌شود.

مادر الماس بوچهری که این روزها شاهد درخشش پسرش در پورتو است، می گوید: چون قبل از مهدی افراد سرشناس بوچر در لیگ برتر کم بودند، امیدی به آینده او نداشتم و همیشه به او می گفتم تو دنبال باد می روی. (می خندد) اما از آنجایی که او و برادرش علاقه زیادی به فوتبال داشتند، من هم از 8 تا 9 سالگی آنها را همراهی می کردم و مسابقات فوتبال آنها را در استادیوم مدرسه تماشا می کردم.

دوست دارم مهدی درس را به فوتبال ترجیح دهد

او می گوید: وقتی مهدی سه ماهه بود معلم بودم و او را به مهد کودک بردم و با همه سختی ها دوست داشتم درس را به فوتبال ترجیح دهد.

با خنده ادامه داد: عصرها که فردا امتحان بود از او می پرسیدم: مهدی فردا امتحان داری؟ اما پدرش گفت: مهدی فردا تمرین نداری؟!

پاداش بازنشستگی ام را به رهن خانه مهدی در تهران پرداختم

مادر طارمی از شایعاتی که گاها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود گلایه می کند و می گوید: مهدی هرگز به گذشته نگاه نمی کند و هر اتفاقی که در گذشته برایش افتاده، همیشه به جلو نگاه می کند.

خروج مهدی از بوشهر با بازنشستگی من همزمان شد و پاداش بازنشستگی خود را بابت رهن خانه مهدی در تهران پرداخت کردم.

تعقیب و گریز مهدی برای کشتن 8 نفر در بوشهر

مهدی همیشه دوست و مردم شهرش را می خواهد، حتی از خواهرش می خواهد 8 نفر را در اطراف بوشهر پیدا کند که کربلا نیستند تا آنها را به کربلا بفرستد. مهدی کارهای خیر زیادی انجام می دهد که حتی ما هم به آنها شک نمی کنیم و گاهی بعداً متوجه می شویم.

مهدی حتی در تعطیلات هم تمرین را قطع نمی کند

از او پرسیدم که زندگی یک ورزشکار حرفه ای چه تفاوتی با مردم عادی دارد؟ می گوید: اگر ورزشکار جایگاه خود را بفهمد; از چیزهایی که می خورد تا مکان هایی که بازدید می کند و افرادی که با آنها سر و کار دارد، همه چیز در مسیر موفقیت او تأثیر می گذارد.

مهدی از زمانی که به پرسپولیس رفت این مشکلات را مشاهده کرد و پس از ورود به قطر و پرتغال، آن ها را بیشتر مشاهده کرد.

بوشهر هم مثل خوزستان پر از فوتبال است

دوباره مکث می کند و انگار می خواهد با دل بوشهری حرف بزند: بوشهری هم مثل خوزستان زمین فوتبال خیلی خوبی دارد و اگر جوانان بخواهند و برنامه و اسپانسر خوبی داشته باشند می توانند موفق شوند.

فوتبال بوشهر اسپانسر ندارد و یکی از دلایلی که من مخالف ورود بچه ها به فوتبال بودم این بود که تیم بوشهر اسپانسر نداشت و حتی تیم های ایرانجوان و شاهین که دو سه بار به لیگ برتر رسیدند چون حمایت نشدند یا نداشتند. مدیریت یکنواخت و با آنها در تضاد بودند و باعث شد به جایی نرسند.

من به عنوان یک مادر از مدیران دو تیم می خواهم که همدیگر را درک کنند و رفتار مهربانانه تری داشته باشند، حتی زمین فوتبالی که چهار خطه است و 10 سال است که استفاده نشده و در آن حرکت نمی کند. سرزمینی که می تواند بچه های شهر را سرگرم کند و جوانان را جذب کند.

بعد از رفتن مهدی، مربیان روی استان بوشهر تمرکز کردند و متوجه شدند که بوشهر پتانسیل و زمینه ای برای بازیکن سازی دارد، فقط باید دید.

عکس مهدی را که خوب بود دیدم و دلم آرام گرفت/ بازی های مهدی را نمی بینم

بدترین خاطره شب تا صبح نخوابیدن و جلوی تلویزیون بودن، زمانی بود که مهدی به ترکیه رفت و آنجا کودتا شد و فرودگاه استانبول را بمباران کردند.

من فوتبال مهدی را به خاطر استرسی که برایم ایجاد می کند، نمی بینم، هم به خاطر مصدومیت هایی که ممکن است برای او پیش بیاید و هم به خاطر گل زدن یا نخوردن. اما هر وقت گل می زند، این بهترین خاطره برای من است.

قبل از چند بازی صحبت می کنیم و مهدی از من می خواهد که برایش دعا کنم.

انگار به یاد حرکت خاص مهدی می افتد، لبخندی می زند و می گوید: مهدی دوست دارد برای هر گلی که می زند نوآور باشد و خدا کمکش کند.

دوست دارم پسرم برای آمریکا و انگلیس گل بزند

از او به عنوان مادر یک فوتبالیست حرفه ای پرسیدم که چقدر تیم ها و گروه های جام جهانی را می شناسد و دوست دارد ایران در کدام گروه قهرمان شود؟ می گوید: «همه تیم ها»!

دوباره پرسیدم کدوم؟ او خندید و گفت: من بازی انگلیس، آمریکا و ولز را ندیده ام اما دوست دارم مهدی وقتی موقعیت ها به دست می آید گل بزند مخصوصا مقابل آمریکا و انگلیس.

مهدی یاد گل ها را در آمریکا زنده می کند

مادر طارمی در مورد اینکه آیا پسرش می تواند درخششی که در پورتو در جام جهانی داشت می تواند داشته باشد گفت: درخششی که مهدی در پورتو دارد به دلیل هماهنگی و تمرینات منظم است و اگر مهدی بتواند این هماهنگی را با اعضای تیم کشورمان داشته باشد به نتیجه برسد. نتیجه مورد نظر

می پرسم به نظر شما مهدی می تواند خاطره گل جام جهانی 1998 ایران به آمریکا را برای مردم ما زنده کند؟
با امید می گوید: انشالله.

فرمول قهرمانی

برای دانستن راز این موفقیت پرسیدم آیا فرمول خاصی برای پرورش قهرمان وجود دارد؟ وی می گوید: اگر کودکی استعداد کار دارد باید روی آن سرمایه گذاری کرد و والدین علاوه بر صرف وقت باید مرتب با فرزندان خود صحبت کنند و ارتباط خود را با آنها حفظ کنند و در هیچ مرحله ای از زندگی آنها را رها نکنند.

متاسفانه ما به خدا ایمان داریم اما به خودمان اعتماد نداریم! اگر جوانان شاد باشند و نخواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند، می توانند موفق شوند.

پدر و برادر مهدی در حال سفر به قطر هستند

مادر طارمی پیش بینی خود از حال و هوای خانه آنها در جام جهانی را اینگونه بیان می کند: از استرس مسابقات را تماشا نمی کنم اما بعد از گلزنی اقوامم بلافاصله تماس می گیرند و درباره آن گل صحبت می کنند و فوتبال زیاد است. نظراتی که در خانه ما اتفاق می افتد

وقتی از او می پرسند که آیا به قطر سفر می کند، می گوید: قصد رفتن ندارم اما پدر و برادرش می روند.

دوست دارم مهدی گلهایش را به شهدای شاهچراغ تقدیم کند

از او پرسیدم وقتی مردم شما را در خیابان می بینند چه واکنشی نشان می دهند؟ او گفت: «مردم واقعاً با ما خیلی خوب هستند. مردم هرجای این شهر مرا می بینند می گویند ما برای مهدی دعا می کنیم و من همیشه به آنها می گفتم که مهدی به خاطر دعای خیر شما به اینجا آمده است.

از او پرسیدم اگر مهدی در جام جهانی گل زد دوست داری آن را به چه کسی تقدیم کند؟ گفت: می خواهم برای بزرگداشت شهدا آن را به شهدای شاهچراغ بدهم.

بگذار دلت با ورزش این شهر بسوزد

وی در خصوص صحبت های آخر مادر اول با مسئولان شهرستان بوشهر و دوم با خبرگزاری ها می گوید: دلتان برای ورزش این شهر بسوزد که تیمی از استان به لیگ برتر صعود می کند متاسفانه اکثر بازیکنان بومی و آنها مربیان رها شده اند و از مردم محلی استفاده می شود و بچه ها را ناراحت می کند و شاید تیم جدید دلسوزانه و غیرت بازی نکند.

خبرگزاری ها نیز از سخنان جنجالی خودداری کنند. همه ما انسان هستیم و در این کشور و این شهر زندگی می کنیم، اما گاهی اوقات سوء استفاده هایی از برخی چیزها وجود دارد که ما را آزار می دهد.

مادر خونگرم و خوش صحبت مهدی طارمی برای همه جوانان کشور آرزوی عاقبت به خیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید