پیشرفت شگفت انگیز در بحبوحه تحریم ها/ زمانی که خودکفایی برگ برنده ایران شد


ساعت: 18:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804881

12 بخمن روزی است که امام پس از 25 سال غربت پا به دیار خود نهاد و کشور را به کمال آتش زد و دست به دست هم دادند و رونق یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ انقلاب اسلامی با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست. انقلاب اسلامی ما با پافشاری امام خمینی بر ایمان راسخ و جهادی خود و همبستگی مردم ایران شکل گرفته است. که بر اساس مردم سالاری دینی ایجاد شده است، ارکان آن باقی مانده است که خوشبختانه مردم در این 40 سال پشتیبان رهبری بوده اند و هرگز در این راه دریغ نکرده اند که این نشان از رضایت مردم از نظامی است که خمینی برایشان آورده است.

در دوران فاسد شاهنشاهی، خیانت های بیشماری در حق کشور ما صورت گرفت. اموال مهم و بیشمار پهلوی چه در زمان شاه ایران و چه در هنگام فرار از کشور، ناگفته نماند که آیا رژیم پهلوی همچنان بر سر کار بود یا خیر. باج دادن به ابرقدرت ها تا رضاشاه به فرانسه سفر کند و از اموال دولتی برخوردار شود که جالب تر است نه تنها برای خود شاه، بلکه برای اطرافیان و حتی همسرانش. اموال را غارت کردند و دانستند که مال آنهاست.

جالب اینجاست که ما در زمان شاهنشاهی یکی از بهترین نیروهای ارتش برای جنگیدن داشتیم، اما باید از کشورهای دیگر تجهیزات می گرفتیم، بهترین دانشگاه ها از ایران بود، اما طبقه بی سواد در کشور بیداد می کرد، یکی از میانه ها. شرق، شرق با نفت بودیم، اما در خانه‌هایمان گاز نداشتیم و مردم ما در سختی و کمبود و چیزهای دیگر زندگی می‌کردند که اگر بخواهیم بگوییم تمام نمی‌شود، اما انقلاب اسلامی بود که میهن ما را زنده کرد. .

هر ساله که در ماه باخمن هستیم، بی اختیار خاطره ای از دوازدهمین باخمن تا بیست و دوم باخمن در سال سی و پنجاهم در ذهن ما تداعی می شود که به آن دهه فجر می گویند. او در دیار خود جرقه کمال کشور را زد و پس از ده روز تلاش بی وقفه توانست ایران را به جایگاه واقعی خود و مردم را به جایگاه رفیع خود برساند. مردم نیز از این ایمان جهادی استقبال کردند و دست به دست هم دادند.


* جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های باورنکردنی برای همه داشته است

حجت‌الاسلام حسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: جمهوری اسلامی ایران در 43 سال پس از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های باورنکردنی برای همگان داشته است زیرا مرزهای علم و فناوری ایران علم و دانش را به سمت مبارزه با دشمنان سوق داده است. دانشمندان موفق شده اند در صنایع با فناوری پیشرفته فعال و پیشرفته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران از حضور مردم در تعیین سرنوشت خود غافلگیر شده و حتی در مقایسه با کشورهایی که اکنون مدعی دموکراسی هستند، نیرویی بسیار بالاتر از سطح خود نشان داده است. “

وی گفت: ما در کشور در حوزه عدالت نسبت به رژیم گذشته بی نظیر عمل کرده ایم. ما از نسخه های غربی پیروی نکردیم. پیشرفت قابل توجهی داشته ایم اما در جاهایی که متاسفانه برخی از مسئولان کشور به نسخه های غربی تسهیلات پیوسته اند، خودداری کرده ایم، این کاستی ها در حوزه اقتصادی و فرهنگی بسیار ملموس و قابل درک است.

حجت‌الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: امنیت ایران یکی از نمونه‌های پیشرفت کشور است، ما یکی از نادرترین کشورهای دنیا هستیم زیرا تاکنون در کنترل بیماری‌های عروق کرونر در دنیا به خوبی عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تا به حال در کشورهای دنیا اتفاق نیفتاده است که بتوانیم کشورمان را با آنها مقایسه کنیم، اما اکنون ایران در کنترل تاج بین آمریکا و فرانسه بهتر عمل کرده است و باید توجه داشت که این عملکرد بهتر است.» این اتفاق با حضور دولت سیزدهم در کشور نیز رخ داد.

چهل سال از انقلاب اسلامی ما می گذرد و هر ساله شاهد پیشرفت های بی شماری در کشور هستیم، کشورهایی که خود را ابرقدرت می دانند، وقتی می بینند که ملت غیور ایران دیگر ملتی نیست که حتی یک وجب از خاک خود را اجازه دهد. گیرد تلاش کرد تا ما را مجبور به اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان کند تا جلوی پیشرفت بیشتر را بگیریم، اما با چیزی مواجه شدند که حتی فکرش را هم نمی‌کردند.

مقام معظم رهبری با تحریم کشور دستور دادند که به خودکفایی برسیم و برگ برنده بگیریم. ما به یکی از ابرقدرت های منطقه تبدیل شده ایم، صنایع ما با تمام توان اقدامات جهادی را آغاز کرده اند و هر روز رکورد روز قبل خود را شکستند. ما در چند سال گذشته در زمینه کارآفرینی غیرقابل مقایسه بوده ایم، بنابراین حتی میزبانان نیز می توانند درآمد داشته باشند.

ثبت اختراع نیز در چند سال اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است و این گوشه هایی از پیشرفت کشورمان در دوران تحریم بود. هر چه دشمنان فشار می آوردند، مردم بیشتر مقاومت می کردند. اما هرگز در برابر دشمنان سرخ نشدند، بلکه در کنار وحدت ملی، دست دادند و سیلی زدند تا درس عبرتی برای آیندگان باشد.

البته هنوز مشکلاتی در کشور وجود دارد و یا در برخی زمینه ها با آرمان ها فاصله است که با تلاش و اطاعت از مقام معظم رهبری برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید