پیشنهاد طعنه آمیز پرسپولیس به فدراسیون طعنه زدن به استقلال و سپاهان!

پیشنهاد طعنه آمیز پرسپولیس به فدراسیون طعنه زدن به استقلال و سپاهان!

بهروز لاهیرفرد، چهره موثر پرسپولیس در دهه 70 و 80 و کاپیتان آن تیم، انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم امید را انتخابی بدون تجربه می داند و معتقد است که قهرمانی پرسپولیس تحت تاثیر این انتخاب قرار نگرفت. .

بهروز داریفرد درباره قهرمانی پرسپولیس و انتخاب سرمربی تیم ملی امید صحبت های جالبی کرد.

بهروز ابتدا با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم گفت: پیشکسوت در فوتبال ما اهمیتی ندارد. به همین دلیل به عنوان یک هوادار قدیمی پرسپولیس به یحیی گل محمدی، دستیارانش، افشین پیرانیوانی، باشگاه و تیم و به خصوص هواداران تبریک می گویم. پرسپولیس با اینکه در چند بازی در نیم فصل دوم که برای هر تیمی در دنیا عادی است عملکرد خوبی نداشت اما خیلی خوب جمع شد و در نهایت قهرمان شد.

دریشفرد ادامه داد: ببینید پرسپولیس در 7 بازی اخیر چه عملکردی داشته است. این تیم 16، 17 گل زد و تنها یک گل دریافت کرد. تیمی که در دو بازی اخیر مقابل گلگهر با این همه بازیکن و در آخرین بازی مقابل نساجی در زمین حریف با این شرایط حساس و فشار روحی گل های زیادی به ثمر رساند و گلی هم دریافت نکرد، شایسته قهرمانی است.

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره صحبت های برخی بازیکنان و مربیان تیم های استقلال و سپاهان نیز گفت: این حرف ها آنقدر کودکانه است که نباید به آن توجه کرد. از زمانی که ما فوتبال بازی می کردیم، هر تیمی که قهرمان نشد، این بهانه ها را می آورد. یک بار هم کسی نگفت فوتبال پاک و کثیف چیست. چند بازیکن سپاهان در کنار من هستند. اگر تظاهر داشتید به جای این بهانه ها، ملوان را می گرفتید. ساپینتو هم همینطور. اگر مستحق عنوان قهرمانی بودید به سپاهان نمی‌بازیدید و بازی رو در رو با پرسپولیس را رها نمی‌کردید. این یعنی اگر استقلال به پرسپولیس نمی باخت و بعد با نفت آبادان مساوی می کرد، فوتبال پاک می شد؟

وی همچنین درباره انتقادات مطرح شده درباره بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی اضافه کرد: خب این چه ربطی به پرسپولیس و یحیی دارد؟ آیا این یعنی یحیی قدرت انتخاب ورزشگاه برای هر مسابقه را دارد؟ این تصمیم خارج از اختیارات سازمان لیگ بود و شورای تامین با توجه به تعداد زیاد هواداران چنین تصمیمی گرفت. این چه ربطی به پرسپولیس دارد؟ قبلا هم گفتم که این توجیهات همیشه بوده و هست. با این حال، تیم های بازنده باید چیزی برای گفتن به هواداران خود داشته باشند.

رهبر همچنین با اشاره به تیم ملی امید و انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی خاطرنشان کرد: خب پس از حضور امیر قلعه نویی در تیم ملی بزرگسالان، اکنون شاهد انتخاب رضا عنایتی برای تیم امید هستیم تا دوران استقلال را تکمیل کنیم. تیم های ملی شک نکنید وقتی پرسپولیس قهرمان شد، فدراسیون این انتخاب را کرد تا همه چیز را یکدست کند. این یعنی قهرمانی پرسپولیس و حضور استقلالی ها در تیم های ملی. سوال من رضا عنایتی که دوست خوب من هم هست بر اساس چه رزومه ای برای تیم ملی امید انتخاب شد؟ در کدام تیم اصلی کار کرد و عملکرد خوبی داشت؟ فکر می کنم در کشور ما تیم امید فقط برای اینکه فوتبال ما محروم نشود تشکیل شد. یعنی هر 4 سال یک تیم جمع می شود و یک مربی ارشد انتخاب می شود تا این بازیکنان برای گروه بزرگسالان تجربه کسب کنند. وگرنه چنین انتخاباتی منطق ندارد. آیا می توان یک شبه مربی ای را که رزومه و سابقه ای ندارد به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کرد؟

از لیدر درباره فردی که به دنبال هدایت تیم امید است پرسیدیم که او پاسخ داد: مجبور نیستم به کسی بسنده کنم. فدراسیون باید بهترین انتخاب را داشته باشد. مربیگری در تیم های پایه تفاوت قابل توجهی با بزرگسالان دارد. اگر شک دارید از حمید علیدوستی بپرسید. اگر مربی شایسته نداریم باید یک مربی بزرگ خارجی با تجربه در تیم های اصلی را انتخاب کنند تا نتیجه بگیرد. وگرنه همانطور که گفتم این تیم فقط برای کسب تجربه است و انتخاب سرمربی اش هم برای جمع آوری بازیکنان انفرادی در تیم های ملی است. دلیلش هم این است که پرسپولیس قهرمان شد و فدراسیون برند نشد.

لیدر در نهایت گفت: پیشنهاد می کنم از این پس بین تمام مربیان لیگ برتر مسابقه برگزار کنند و هرکس زودتر برنده شود سرمربی تیم امید شود. با این وجود، مطمئنم انتخاب بهتری نسبت به انتخاب فعلی انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید