پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر از مزارع آذربایجان غربی

ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780006

کرامتی گفت: پیش بینی می شود امسال حدود یک میلیون و 750 هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر کرامتی در گفت و گو با ارومنیوز با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت چغندر در استان تاکنون بیش از 427 هزار تن محصول چغندرکاران تحویل کارخانجات استان شده است، گفت: 572 میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده است.

وی با بیان اینکه گردش مالی سالانه چغندر قند در استان بیش از 15 هزار میلیارد تن است، افزود: کل نیاز چغندرکاران استان به چغندر قند آذربایجان غربی بیش از 658 میلیارد تن است.

وی گفت: آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب و وجود پنج کارخانه قند در شهرهای ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده، رتبه نخست کشور را از نظر تولید، مساحت دارد. تحت کشت و استخراج چغندرقند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری متوسط ​​عملکرد چغندرقند از مزارع آذربایجان غربی 55 تن در هکتار با طبقه متوسط ​​16 درصد و کاهش عملکرد 2 درصد است که نشان می دهد. افزایش تولید و کیفیت این فرهنگ.”

کرامتی گفت: در رشد سال برداشت پیش رو با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی های پیش رو، لازم است تحقیقات لازم در مزارع برای کاهش مصرف آب و بهبود راندمان آبیاری انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کارخانجات قند استان خواست در خصوص روال امتناع و موضوع عدم خروج از استان اهتمام کافی و وحدت رویه داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل بحران کم آبی دریاچه ارومیه در سال برداشت جدید، باید از این پس برنامه ریزی های لازم برای استفاده بهینه از آب در مزارع صورت گیرد تا از دور از دسترس بودن محصول جلوگیری شود. و پاک کردن آفت مزارع.»

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس قرارداد با چغندرکاران بیش از 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت چغندر قند رفته که به دلیل کم آبی در حدود 34 سال قابل برداشت است. 000 هکتار از مزارع.

کرامتی افزود: در سال برداشت جدید طرح توسعه چغندرقند در شمال استان با اولویت افزایش تولید در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با رعایت محدودیت های توسعه کشت اجرا می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید