پیش بینی برداشت 6 هزار تنی برنج در شالیزارهای کهگیلویه


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906314

نریمانی گفت: پیش بینی می شود در هر هکتار بین 5 تا 8 تن محصول برنج از ارقام کم بازده مانند چمپا و گرده محلی برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، محصولات کشاورزی اعم از محصولات زراعی و دامی که محصولات کشاورزی نامیده می شود در وهله اول به دلیل تامین اساسی ترین کالاهای مورد نیاز مردم یعنی مواد غذایی اهمیت دارد.

در کشور ما نیز تولید محصولات کشاورزی و همچنین مشکل جمعیت در سال های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است، این روزها برداشت برنج در شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و کشاورزان زیادی در حال برداشت برنج خود در این استان هستند. جهت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در این خصوص با اشاره به سطح زیر کشت برنج در این شهرستان گفت: کاشت برنج در 850 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از اوایل تیرماه آغاز شد و کار کاشت تا پایان تیرماه به پایان رسید. اواسط مرداد

حکمت الله نریمانی افزود: همجواری با اراضی برنجکاری در کنار رودخانه های مارون، جن و غیره و خاک مرغوب مغوب موجب کشت ارقام پرمحصول فجر، طارم، شمیم ​​و شامپای محلی پاکوتا در این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه ارقام کم بازده مانند چمپا و گرده محلی نیز در کهگیلویه کشت می شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود از این ارقام کم بازده بین 5 تا 8 تن برنج در هکتار برداشت شود.

وی به شرایط جوی مناسب در فصل رشد اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از بذر مناسب، برگزاری سمینارها و کلاس های تکمیلی برای کشاورزان، حضور کارشناسان کشاورزی در مزارع که از سیاست های اصلی جهاد کشاورزی بود. سازمان، منجر به برداشت خوبی در سال جاری شد

نریمانی در پایان توزیع کشت این محصول در دوشمن زیاری، چاروسا و … را از توابع این شهرستان برشمرد و ادامه داد: برداشت برنج از نیمه دوم مهرماه در شهرستان آغاز و تا اواسط ادامه دارد. آبان ماه و برنج تولید شده در این شهرستان علاوه بر مصرف کشاورزان، در شهرستان ها و استان های همجوار نیز به فروش می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید