پیش بینی ما برای مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا کسب مدال بود.


زمان: 08:47
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821607

دوچرخه سواری بانوان برای اولین بار به صورت تیمی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و مدال گرفت.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان گفت: اگر شرایط فراهم می شد و می توانستیم قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در مسابقات مختلف شرکت کنیم می توانستیم مدال های بیشتری کسب کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی دوچرخه سواری بانوان ایران برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا (بخش جاده) توسط تاجیکستان به مدال برنز دست یافت.

دلارام زکرانی مربی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی دانا، گفت: رقبای اصلی ما در این رقابت ها یعنی قزاقستان و ازبکستان سه ماه مانده به مسابقات قهرمانی آسیا با تیم های روسیه و اوکراین در ترکیه اردو داشتند. مسابقاتی که در ترکیه برگزار می شود. اما با حمایت اسپانسر تیم ملی بانوان موفق شدیم تنها در 2 رویداد حضور داشته باشیم و حدود 5 روز در ترکیه باشیم. رقبای اصلی ما یعنی قزاقستان و ازبکستان به دلیل اردوهای خوبی که برگزار کردند و در مسابقات مختلف شرکت کردند، آمادگی زیادی داشتند.

وی افزود: پیش بینی ما از این مسابقات کسب مدال بود که خوشبختانه کسب شد. اگر شرایط فراهم می شد و می توانستیم قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در مسابقات مختلف شرکت کنیم و همچنین یکی از ورزشکاران ما سرما نخورد، می توانستیم مدال های بیشتری کسب کنیم. تیم ملی دوچرخه سواری بانوان ایران برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا به صورت تیمی شرکت می کند و در اولین حضور خود موفق به کسب مدال برنز شدیم.

ذاکرانی بیان کرد: این میدان تجهیزات ویژه خود را دارد و 4 نفری که به صورت تیمی در این رشته رکاب می زنند باید برای مسیرهای زمانی ویژه دوچرخه یک دست داشته باشند. این تجهیزات قیمت بسیار بالایی دارد فقط 2 نفر از ورزشکاران ما خودشان این دوچرخه ها را داشتند اما ما توانستیم این دوچرخه ها را برای 2 دوچرخه سوار دیگر تهیه کنیم تا در این مسابقات شرکت کنند. اما تیم های دیگر 4 دوچرخه و وسایل یک دست داشتند و کاملا حرفه ای بودند، از نظر تجهیزات خیلی با تیم های دیگر فاصله داریم. دوچرخه هایی که سوارکاران ما داشتند چندان به روز نبودند اما با این وجود توانستیم این مدال را کسب کنیم. اگر دوچرخه‌ها زودتر تهیه می‌شد و ورزشکاران ما می‌توانستند قبل از مسابقه جلسات بیشتری با این دوچرخه‌ها تمرین کنند، شاید مدال رنگارنگ‌تری کسب می‌کردیم.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان گفت: تفاوت سطح رقبای ما با رقبای کشورهای دیگر به دلیل تعداد کم مسابقاتی است که در آن شرکت می کنیم. در مسابقات استقامت قهرمانی آسیا تنها تیمی که ورزشکارانش با گروه اصلی به خط پایان رسیدند ایران بود. همه تیم ها از جمله ویتنام که یکی از آنها قهرمان شد بازیکنانی داشتند که نتوانستند در گروه اصلی به پایان برسند اما هر 5 بازیکن ما در گروه اصلی به پایان رسیدند. این نشان می دهد که آنها عملکرد بسیار خوبی داشتند و از نظر قدرت بدنی تفاوت چندانی با ورزشکاران خود ندارند، اما تجربه رقابتی آنها نسبت به ورزشکاران کشورهای دیگر بسیار کمتر است.

وی افزود: یکی از برنامه های بازی های آسیایی علاوه بر برگزاری اردوهای منظم، حضور در مسابقات مختلف است. باید بتوانیم اسپانسرهای بیشتری جذب کنیم علاوه بر اسپانسرهایی که باید در مسابقات مختلف شرکت کنیم، هر چه شرکت کنندگان بیشتر رقابت کنند، احتمال کسب مدال از بازی های آسیایی نیز بیشتر می شود.

ذاکرانی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در رشته دوچرخه سواری کمبود تجهیزات و تعداد کم مسابقات است. ما تجهیزاتی مثل دوچرخه زمان نداریم که برای عادت کردن به آن باید حدود یک سال تمرین کرد. مسیرهای زمانی کاملاً متفاوت از دوچرخه های جاده ای هستند. ورزشکاران ما تنها 10 روز مانده به مسابقات قهرمانی آسیا موفق به تمرین با تایم تریل شدند. این دستگاه ها بسیار گران هستند و با کمک اسپانسرها و قطعا توجه ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای بازی های آسیایی عرضه نمی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید