پیش بینی ملی آب و هوا/باران و رعد و برق در اکثر نقاط کشور


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898733

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی گزارش داد: در برخی مناطق بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید و همچنین در شرق و غرب کشور گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (30 شهریور ماه) در برخی مناطق شمال و شرق از هرمزگان، جنوب کرمان، شمال و غرب فارس، کوه‌های جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کوگیلویه، بویار احمد، چهارمحال و بختیاری و بخش‌هایی از اصفهان و پنجشنبه (31 شهریور) شرق هرمزگان، شمال فارس، شرق کوگیلویه. و بویراحمد و بخش هایی از اصفهان به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: با گذر امواج جوی معتدل امروز و فردا با شدت بیشتری در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال ایلام، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی و البرز غربی وجود خواهد داشت. گاهی رگبار و گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی شدید است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: روز جمعه (اول مهرماه) در برخی مناطق شمال غرب و شنبه (دوم مهر) در برخی مناطق گیلان و شمال غرب کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. روز یکشنبه (12 مهر) در استان های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

به گفته ضیائیان، امروز (30 شهریور) شرایط برای تشکیل ابر گرد و غبار بر فراز کشور عراق مهیا است. بنابراین از اواخر امروز و پنج شنبه در مناطق شمال غرب و غرب کشور نفوذ گرد و غبار و بدتر شدن کیفیت هوا پیش بینی می شود. روز جمعه در شمال غرب و شنبه و یکشنبه در جنوب غرب و شرق کشور در ساعات جداگانه سرعت وزش باد افزایش می یابد و دور از انتظار خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد نیست.

وی افزود: روز جمعه در شرق خلیج فارس و در روزهای شنبه و یکشنبه در خلیج فارس و دریای خزر بدی جوی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (10 شهریور) صاف تا نیمه ابری با احتمال وزش باد شدید در استان تهران پیش بینی می شود. بعد از ظهر با کمینه دمای 22 و بیشینه 33 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (1 شهریور) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با کمینه دمای 23 درجه و بیشینه 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. .

ضیائیان گفت: امروز و فردا (30 و 31 شهریور) اهواز با دمای 41 درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای 9 و 11 درجه سانتیگراد سردترین کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید