پیوستن اسرائیل به اتحادیه آفریقا توهین به روح و متن منشور اتحادیه است


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918442

وزیر روابط و همکاری بین‌المللی آفریقای جنوبی در مصاحبه‌ای با تلویزیون فلسطین گفت که پیوستن اسرائیل به اتحادیه آفریقا توهین به متن و روح منشور اتحادیه آفریقا است. زیرا این اتحادیه استعمار و نقض حقوق بشر را رد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نالیدی بندر، وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی در مصاحبه ای با تلویزیون فلسطین گفت که پیوستن اسرائیل به اتحادیه آفریقا توهین به متن و روح منشور اتحادیه آفریقا است. زیرا این اتحادیه استعمار و نقض حقوق بشر را رد می کند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فلسطین (وفا) به نقل از تلویزیون این کشور، بندر تاکید کرد: قوی ترین همبستگی با ملت فلسطین در آفریقای جنوبی است… تعهد قوی به آرمان فلسطین وجود دارد. مطمئن باشید، در حوزه عمومی این نه تنها در آفریقای جنوبی، بلکه در قاره آفریقا نیز صادق است.

وی افزود که آفریقای جنوبی “به شدت مخالف است که اتحادیه آفریقا اجازه دهد اسرائیل به عنوان ناظر به این اتحادیه بپیوندد”.

این مقام آفریقای جنوبی در بخشی دیگر از بیانیه خود گفت: منشور اتحادیه آفریقا با نقض حقوق بشر نقض شده است و اسرائیل مظهر همه موارد است، بنابراین اسرائیل حق ندارد به عنوان ناظر به اتحادیه آفریقا دعوت شود.

نالیدی بندر در عین حال تاکید کرد که پیوستن تل آویو به اتحادیه آفریقا «توهین به متن و روح منشور اتحادیه آفریقا است. منشوری که استعمار، اقدامات امپریالیستی و اشغال قلمرو دولت های مستقل را رد می کند.

پس از آنکه رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سال 2021 رژیم صهیونیستی را به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا معرفی کرد، این اقدام با مخالفت شدید چندین کشور آفریقایی از جمله الجزایر مواجه شد. پس از اعتراض کشورهای آفریقایی، اتحادیه آفریقا تصمیم گیری درباره عضویت تل آویو در اتحادیه آفریقا را در فوریه سال جاری به تعویق انداخت.

اتحادیه آفریقا در سی و پنجمین نشست خود که در آدیس آبابا برگزار شد، پیشنهاد کرد که عضویت تل آویو در این اتحادیه به تعویق بیفتد تا کمیسیونی متشکل از 7 رئیس جمهور به این موضوع رسیدگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید