پیکر مطهر پنج شهید گمنام در تبریز تشییع شد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

این آلالالهای گمنام در عملیات والفجر هشت در منطقه بوارین در سال 62، والفجر چهار در منطقه پنجوین در سال 1362، عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار در سال 1365. ، تنها دشمن در منطقه زبیدات در سال 67 و عملیات خیبر در جزیره مجنون در سال 67 در سال 62 به شهادت رسیدند.

پیکر هر یک از شهدای یاد شده در شهرها و نقاط مختلف آذربایجان شرقی تشییع می شود.

نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم تشییع پیکرهای پاک و مطهر این شهدا با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: هویت ملت هاست. بر اساس ارزش ها و تجربیات آنها شکل گرفته است و در ایران اسلامی شهدای گمنام دفاع مقدس عنوان نماد هویت و شجاعت است و جایگاه بسیار مهم و حیاتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم افزود: آنان با نثار جان خود در دوران دفاع مقدس نه تنها از مرزها و مردم ایران پاسداری کردند، بلکه ارزش های ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: تحلیل و تبیین هویت ملت ایران با شهدای گمنام دفاع مقدس ضروری است زیرا آنها مظهر شجاعت، ایمان و پایبندی به ارزش های ملی و دینی هستند.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: آنان جان خود را در راه اسلام و دفاع از ارزش‌های ملی و دینی فدا کردند و با اراده قوی در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: هویت ملت ایران مبتنی بر ایثار، شهادت، استقلال، آزادی، عدالت و مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهدای گمنام با نثار جان خود به ملت ایران یادآوری کردند که استقلال و آزادی کشور یکی از گرانبهاترین اصول است.

وی تاکید کرد: ملت ایران همواره آماده پاسداری از ارزش‌ها است چرا که ارزش‌ها بخشی از هویت این مرز و بوم است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: شهدای گمنام با ایمان و پایبندی به ارزش های ملی و دینی نمادی از هویت دینی در ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

وی افزود: آنها نماد مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی هستند و نشان داده اند که هویت ملت ایران بر اساس استقلال طلبی و استکبارستیزی تعریف می شود.

امام جمعه تبریز افزود؛ ملت ایران از دخالت و تحمیل اراده بیگانه بیزار است و همواره از آزادی خود پاسداری خواهد کرد و با رثای شهدای گمنام نشان داده است که همواره آماده پاسداری از ارزش های دینی و ملی در برابر تهدیدات بیرونی و داخلی است.


آیا این خبر مفید بود؟