پیگرد ترور رهبران مقاومت طبق موازین قانونی ادامه دارد

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921911

معاون امور عملیاتی سازمان الحشد الشعبی با تاکید بر برنامه ریزی های گسترده امسال به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت در میان مردم عراق، تأیید کرد که پیگیری پرونده ترور طبق موازین قانونی ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر العیساوی، معاون امور عملیاتی الحشد الشعبی شب گذشته (سه شنبه ۲۲ دی) ضمن تاکید بر برنامه ریزی های گسترده برای بزرگداشت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت در میان مردم عراق، تأیید کرد که دادستانی پرونده ترور طبق موازین قانونی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق “واع”، العیساوی در گفت و گو با این خبرگزاری گفت: جنایت کشتن رهبران پیروزی، تمام قوانین و کنوانسیون ها و توافقات بین المللی و بشردوستانه را نادیده گرفته است. دولت عراق».

وی افزود: دو فرمانده ما شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی چراغ‌های جنگ با تروریسم بودند و توانستند همه نیروهای امنیتی و نظامی را در صحنه درگیری متحد کنند. حتی داوطلبانی را که به دعوت مرجع تقلید در جهاد کفایی شرکت کرده بودند آموزش و آماده می کردند.

معاون الحشد الشعبی ادامه داد: عراقی ها علیرغم جهت گیری های مختلف سیاسی خود به این رویداد احترام گذاشتند. در مراسم سومین سالگرد شهادت رهبران مقاومت شاهد حضور گسترده مردم در اماکن مذهبی برای گرامیداشت شهادت آنان و نفی جنایت دولت سابق آمریکا بودیم.

العیساوی همچنین خاطرنشان کرد: پیگیر افرادی هستیم که در این جنایت شرکت داشتند یا کسانی که در ارتکاب آن همکاری کردند، طبق قانون و برای تحقق عدالت.

پیش از این فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی در سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی تاکید کرده بود که دشمنان آمریکایی در ماجرای به هلاکت رساندن فرماندهان محور مقاومت شکست خوردند و نتوانستند منهدم کنند. اراده ملت های ما با تاکتیک های ترور.

محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق روز گذشته در پیامی در توئیتر نوشت: هدف قرار دادن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی و ساخت این شهدا. در تمامی پروتکل های حقوقی و قوانین بین المللی محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید