هرگونه خشونت رفتاری یا جنسی توسط شورای حفاظت از فیلم پیگرد قانونی دارد


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819400

خانه سینما در بیانیه ای در واکنش به ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه هرگونه خشونت رفتاری و جنسی در سینما پیگرد قانونی دارد، اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انجمن صنفی فیلم ایران هرگونه خشونت احتمالی به ویژه خشونت جنسی در اشکال مختلف آن در روند فعالیت های هنری و فرهنگی را محکوم می کند.

متن این بیانیه که از سوی خانه سینما منتشر شده به شرح زیر است:

به نام خدا

عزت سینمای ایران در گرو همدلی، همراهی و مسئولیت حرفه ای همه فعالان آن است.

خانه سینما مانند انجمن اصناف سینمای ایران هرگونه خشونت احتمالی به ویژه خشونت جنسی در اشکال مختلف آن را در روند فعالیت های هنری و فرهنگی محکوم می کند و شورای حمایت نیز بر اساس تعهدات و اختیاراتی که در خانه دارد. اساسنامه عوام سینما مسئول هر رفتاری است. برخلاف آداب فرهنگی و اخلاق حرفه ای اهالی سینما.

خانه سینما بر این باور است که پیگرد حقوقی تمامی فیلمسازان ایرانی که مورد خشونت رفتاری قرار می‌گیرند، از وظایف ذاتی خانه سینما است و در آن از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد. بدیهی است با این موارد با محرمانه بودن کامل برخورد خواهد شد.

با این توصیف، خانه سینما پس از انتشار برخی از اتهامات و شبهات مطرح شده در این خصوص به ویژه در فضای مجازی، بر خود لازم می داند به اطلاع تمامی اهالی سینمای ایران برساند:

1- شورای حمایت از خانه سینما (متشکل از رئیس هیئت مدیره، رئیس شورای عالی داوری، سه شخصیت معتمد و سرشناس سینمای ایران آماده انتخاب مجمع عمومی خانه سینما است. نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وکیل) با رعایت اصول اخلاقی و رازداری به کلیه گزارشات و شکایات رسیدگی و مشاوره حقوقی لازم را به مراجعین ارائه و در صورت نیاز مراتب را به دادگاه پیگیری نماید.

۲- شورای حمایت از خانه سینما با هماهنگی سازمان سینمایی کشور بر اجرای مصوبات صادره نظارت خواهد داشت.

3- هیئت مدیره و هیئت امنای خانه سینما بار دیگر بر حقوق زنان شاغل در سینمای ایران پیگیرانه و مسئولانه پافشاری و از آن دفاع خواهند کرد.

4- خانه سینما مسئولیت تهیه کنندگان و کارگردانان محترم سینمای ایران را در رعایت شأن و منزلت همکاران خود در سینما غیرقابل انکار می داند و اهتمام و توجه لازم را در این خصوص می طلبد.

همکاران عزیز:

گسترش سیستم های ارتباطی و توسعه و رشد صنعت سینمای ایران، برخورد جدی با ناقضان اصول اخلاقی و حرفه ای را اجتناب ناپذیر کرده است و همه فعالان سینمای ایران باید توجه داشته باشند که قداست این خانه بر عهده تک تک اعضای آن است. . برخی از رفتارهای بد احتمالی برخی از کارگردانان را باید انبوهی از اهالی سینمای پرافتخار ایران بنویسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید