پیگیری تحویل اتوبوس برای انتقال خون به کره زمین در سفر رئیس جمهور به گلستان

ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792040

بنی آکل گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان موضوع اعطای دو دستگاه اتوبوس به سیارات برای انتقال خون که مطالبه مردمی است را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدصادق بنی عقلی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: ذخیره استراتژیک گروه های خونی در استان گلستان به پنج روز و تنها بر اساس گروه خونی رسیده است. اوه عیب آن این است که بخشی از خون ما کمتر از پنج روز است.

مدیر کل انتقال خون گلستان ادامه داد: نسبت به سال های گذشته با افزایش اهدای خون مواجه هستیم. انتظار داشتیم میزان ذخایر خون در گلستان به هفت روز برسد، اما هنوز به این رقم نرسیده‌ایم.»

بنی آکل یادآور شد: مصرف خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی با توجه به کاهش اپیدمی تاج در حال افزایش است و خوشبختانه استقبال خوبی از مردم برای اهدای خون می شود و انتظار داریم هر روز هرکسی که می تواند خون اهدا کند، آن را دریافت کند. یکبار خون اهدا کنید

وی بر لزوم وجود اتوبوس های سیار برای انتقال خون در گلستان تاکید کرد و افزود: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان گلستان بتوانیم این موضوع را ردیابی کنیم و این جستجوی مردمی صورت گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تامین دو دستگاه اتوبوس به ارزش 20 میلیارد تن اعتبار نیاز است و تحویل دو دستگاه اتوبوس می تواند مشکلات چندین ساله استان گلستان را حل کند.

بنی عقیل گفت: در حال حاضر به 170 واحد خون در روز نیاز داریم و در چند روز اخیر تعداد توصیه های ما همین مقدار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید