پیگیر تناسب 25 درصدی بقیه حقوق بازنشستگان هستیم

پیگیر تناسب 25 درصدی بقیه حقوق بازنشستگان هستیم

در نهمین روز مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور اعضا و فعالان این نهاد در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این مراسم با اشاره به مشکلات برخی از اقشار کارگران در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب گفت: توصیه های ما در خصوص بیمه کارگران ساختمانی دریافت نشد. یک پاسخ، بنابراین ما پیگیری کردیم، به طوری که دو وکیل در مورد تاخیر بیمه و خسارات وی شکایت کردند. در همین راستا دادستان برای انجام بازرسی عمومی و جلوگیری از شکایت های دسته جمعی درخواست مهلت داد.

وی افزود: بنابراین توصیه می کنیم به درخواست های تجدیدنظر تحت کفالت رسیدگی شود. بنابراین در منزل و ادارات کارگران باید نام افراد و مشکلات آنها در زمینه کارگران ساختمانی با کارت مهارت و کپی مدارکی مانند کارت ملی و … برای ما بیاید تا بتوانیم رسیدگی کنیم. این مشکلات برای کارگران ساختمانی

محجوب درباره مطالبات مردم از تامین اجتماعی گفت: در بحث افزایش مستمری به دلیل باقیمانده 25 درصدی معادل سازی حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه در سال آخر برنامه توسعه است، کارکنان باید بدانند که نباید بدهی بدهند. بلند شو و کار را بگذار برای فردا امسال هم برای سازمان بیمه دستوری در بودجه وجود ندارد و سال آینده خزانه مثل ما کارگران بی پول می شود.

دبیر کل خانه کارگر در پایان گفت: انتظار داریم در مجلس از دولت حق سازمان بیمه و سهم 3 درصدی دولت را بخواهند که معطل است. در این راستا باید مطالبه گری کنیم و سایر کارگران و مستمری بگیران را از حقوق خود آگاه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید