چالش جدی والیبال ساحلی جذب بازیکن به باشگاه های سرپوشیده است/ پرورش بازیکن خوب سخت است


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834878

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی گفت: برای رشد و توسعه این رشته ورزشی نیازمند برنامه ریزی بلندمدت در رده های سنی مختلف هستیم تا والیبال ساحلی ایران به عنوان یک سالن در دنیا مطرح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران از اول اردیبهشت ماه در جزیره کشم آغاز می شود و بازیکنان شرکت کننده در این اردو رقابت جدی و سختی با یکدیگر برای پیوستن به الف و الف دارند. ب- تیم های ملی ایران.

حمید موحدی سرمربی تیم ملی ساحلی که به عنوان مدیر فنی و ناظر عملکرد تیم در اردو بازیکنان را همراهی می کند در این اردو گفت: آنها جلو رفته اند، از نظر علمی پیشرفت کرده اند.

موحدی افزود: همچنین نمایش بزرگ‌ترین بازیکنان ساحلی جهان را به بازیکنان کمپ نشان دادیم تا با تکنیک‌های آن‌ها آشنا شوند و در کلاس‌های تئوری و روان‌شناسی به آنها یادآوری کنیم که مسئولیت سنگینی بر دوش آنهاست و باید والیبال ساحلی را از شرایط فعلی خارج کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازیکنان در اردو از بین 85 میلیون جوان کشور انتخاب شده اند و باید به عنوان سرباز به کشور خدمت کنند، گفت: فکر می کنم این جوانان تا زمانی که بتوانیم روی آنها سرمایه گذاری کنیم و کار مشخصی داشته باشیم عملکرد خوبی خواهند داشت. برنامه ریزی . .

وی گفت: قطر یکی از موفق ترین نمونه های سرمایه گذاری در والیبال ساحلی است. او بازی های المپیک و چندین عنوان جهانی دیگر را به دست آورد.

وی همچنین تاکید کرد که باید برای والیبال ساحلی در رده های سنی مختلف برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم، به ویژه بر این اساس که والیبال ساحلی ایران می تواند یک سالن در دنیا محسوب شود.

موحدی به مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: فرصت بسیار کمی برای حضور در این مسابقات داریم. اولین اردوی این تیم در سال 1401 از اول اردیبهشت ماه در کشم آغاز شد و تیم های ایرانی 20 خرداد راهی مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا می شوند و در صورت حضور در جمع 4 تیم اول به زیر 19 سال اعزام خواهند شد. جام جهانی در سپتامبر امسال. در نتیجه زمان بسیار محدودی برای انجام کاری که باید انجام دهیم داریم.

سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی جذب بازیکنان مطرح ساحلی در باشگاه های لیگ برتر داخل سالن را یکی از مشکلات این حوزه در سال های اخیر دانست و گفت: این موضوع نیز یکی از چالش های مهم برنامه ریزی بلند مدت ساحلی است. «آنها وقت رفتن به ساحل را ندارند و جذب والیبال داخل سالن می شوند.

وی افزود: در والیبال ساحلی بازیکن باید تمام فنون بازی را بداند بنابراین پرورش بازیکن خوب کار سختی است و پس از تربیت بازیکنان حرفه ای باید راهکارهایی برای حفظ آنها داشته باشیم.

موحدی برگزاری لیگ برتر ساحلی استاندارد و با کیفیت را یکی از راهکارهای رفع این مشکل می داند و می افزاید: دومین دوره لیگ برتر ساحلی در حال برگزاری است و در صورت ادامه این روند در سال های آینده با جذب اسپانسرها و بازیکنان ساحلی قوی تر از نظر مالی. اگر نه، ما گام های مهمی در این زمینه برداشته ایم.

هفته هشتم لیگ برتر ساحلی از 18 تا 20 اردیبهشت ماه با برگزاری 12 دیدار در بندر دیر پیگیری می شود و تیم های حاضر در این رقابت ها در بزرگترین بندر صیادی ایران برای کسب امتیاز تلاش خواهند کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید