چرا این روزها ترافیک تهران اغلب شلوغ است؟


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890261

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران دلیل اصلی شکل‌گیری ترافیک در نقاط پرتردد شهر را برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می‌داند و به عدم امکان جلوگیری از برگزاری برخی نمایشگاه‌ها اشاره کرد. مگر اینکه تلاش جمعی برای حل این مشکل توسط نهادهای مخالف صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران دلیل اصلی شکل‌گیری ترافیک در نقاط پرتردد شهر را برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می‌داند و به عدم امکان جلوگیری از برگزاری برخی نمایشگاه‌ها اشاره کرد. مگر اینکه تلاش جمعی برای حل این مشکل توسط نهادهای مخالف صورت گیرد.

کسانی که در چند روز گذشته در محورهای شمالی تهران تردد کردند درگیر حادثه ناخوشایندی شدند. در تمامی راه های ارتباطی شمال شهر ترافیک سنگینی وجود داشت و دلیل این مشکل نیز برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بود.

برگزاری نمایشگاه در این نقطه از شهر با توجه به اینکه مردم در فصول گرم سال بعد دچار مشکل می شوند، مشکلات زیادی از جمله مشکلات ترافیکی، اتلاف وقت، مصرف زیاد سوخت، استهلاک خودروها و بروز درگیری ایجاد می کند.

سوال اینجاست که با توجه به اینکه در گذشته محل برگزاری نمایشگاه به خارج از شهر و با هزینه های هنگفت به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب منتقل می شد، چرا باید در این نقطه از شهر برگزار شود؟

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این زمینه درباره همشهری گفت: برگزاری نمایشگاه ها در این منطقه از شهر نه الان بلکه مدت هاست که مشکلات زیادی داشته و در مقطعی حتی شهرداری تهران نیز بتواند این نمایشگاه ها را با زحمت کمتری برگزار کند. مدیریت کند بود، هزینه زیادی برای ساخت مجموعه شهر آفتاب خرج کرد و مدتی از این نمایشگاه استفاده شد، اما متأسفانه به این مجموعه کم توجهی شد و بودجه ای که برای این موضوع در آنجا صرف شد تقریباً از بین رفت و توجهی نشد. پرداخت شده از این مجموعه

وی افزود: سال گذشته پس از اینکه برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران مشکلات عدیده ای را به همراه داشت و بخشی از این مشکلات رسانه ای بود، با مسئولان مربوطه در این زمینه به توافق رسیدیم که در سال 1401 نمایشگاه های پرمخاطب در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی آفتاب و نمایشگاه هایی که تخصصی و بیشتر بین المللی هستند در همین مجموعه فعلی واقع در تهران برگزار شود.

سردار حمیدی درباره تغییر نحوه برگزاری نمایشگاه ها گفت: زمان برگزاری نمایشگاه برای مدیریت آن بسیار مهم است، به همین دلیل زمان بندی را تغییر دادیم و اعلام کردیم که پایان نمایشگاه ساعت 15 خواهد بود، بنابراین حداقل ما می تواند ترافیک عصرگاهی را که در این منطقه داریم کاهش دهد. مشکلات کمتری را مدیریت کنید. بنابراین در چند ماه اخیر نمایشگاه های متعددی در این مجموعه برگزار شده و نسبت به سال های گذشته شاهد مشکلات کمتری بوده ایم.

وی در خصوص مشکلی که در روزهای اخیر در محوطه اکسپوی بین المللی تهران به وجود آمد، گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان مخاطبان خاص خود را دارد و در طول برگزاری نمایشگاه ترافیک زیادی را در این منطقه به خود جذب می کند و جالب است که تعداد بازدیدکنندگان آنقدر زیاد است که فضای پارک داخل نمایشگاه راضی کننده نیست و همانطور که دیدیم ترافیک سنگینی در این منطقه وجود داشت.


موضع پلیس در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در پاسخ به این سوال که آیا پلیس از برگزاری نمایشگاه در بافت شمالی حمایت می کند یا خیر، گفت: ازرمان الشمس گفت: پلیس با برگزاری هر گونه نمایشگاه پرمخاطب در نقاط مختلف شهر مخالف است. به ویژه هسته مرکزی و متراکم. مقاومت نیروی انتظامی نیز باعث شد تا سال گذشته آقایان را متقاعد کنیم که شهر آفتاب را به عنوان گزینه بعدی در دستور کار قرار دهند و برای ایجاد نمایشگاه در آن مکان برنامه ریزی کنند.


امکان تداخل در فعالیت های نمایشگاه بین المللی تهران وجود ندارد

سردار حمیدی درباره علت محقق نشدن درخواست نیروی انتظامی توضیح داد: مشکل اینجاست که مجموعه نمایشگاه های بین المللی متعلق به وزارت صنعت و معدن و یک مجموعه دولتی است و ارتباط ویژه ای دارد و گاهی ممکن است با تصمیمات شهرستان همخوانی نداشته باشد. . الزامات برای آنچه که باید اتفاق بیفتد تا این مجموعه اصلاً حرکت کند، خیلی قوی نیست. توافقی که ما در سال گذشته انجام دادیم یک توافق بوده و هست، اما قانون نیست.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این تفاهم نامه در حال اجراست، افزود: قسمت مربوط به هماهنگی مجموعه نمایشگاهی با نیروی انتظامی در حال اجراست. اقوام قبل از نمایشگاه می آیند و با پلیس هماهنگ می کنند. زمان شروع و پایان نمایشگاه را هم برنامه ریزی می کنیم تا ترافیک کمتری با مشکل مواجه شود. اما این را هم باید بگویم که تلاش برای توقف فعالیت این نمایشگاه در کل در حال حاضر غیرممکن است.

به گزارش دانا، برای رفع این معضل که بی شک هر روز با ابعاد پیچیده تری مواجه خواهد شد و جدای از ترافیک، آسیب های مرتبط با آن از جمله آلودگی هوا، نزاع های خیابانی و … را نیز به همراه خواهد داشت، باید به این صورت حل شود. در اسرع وقت. ; قبل از اینکه شهروندان از این ازدحام و فشار ناشی از بار ترافیکی سنگین در حال حاضر آسیب جدی تری ببینند!

دیدگاهتان را بنویسید