سازمان های مردم نهاد باید موتور محرک جنبش سبز در خوزستان باشند/ آب و هوای اهواز اغلب ناسالم است

ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806340

محمد هنچی گفت: برای تکمیل کمربند سبز اهواز لازم است دستگاه های اجرایی مواظب یکدیگر باشند و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، محمد حنچی معاون استاندار خوزستان شنبه شب در نشست جنبش سبز با معاون استاندار خوزستان گفت: پروژه کمربند سبز اهواز در 12 سال گذشته پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

وی افزود: برای تکمیل کمربند سبز اهواز، دستگاه های اجرایی باید مراقب یکدیگر و همکاری باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه در آستانه عید نوروز باید تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی شاد و فضای سبز مطلوب در استان خوزستان به کار گرفت، گفت: در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را انجام دهند. برای بهبود فضای سبز و محیط شهری.

حنچی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و مراکز تحقیقاتی برای تحقق جنبش سبز بسیار مهم هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد، سازمان های مردم نهاد می توانند موتور محرکه جنبش سبز در استان خوزستان باشند.

حنچی بیان کرد: صنایع مختلفی در اهواز وجود دارد که آلودگی ایجاد می کند به همین دلیل هوای این کلانشهر اغلب ناسالم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: کمربند سبز شهرها کنترل کننده گرد و غبار و تصفیه کننده آلاینده های هوا است. از این رو این کمربند در کلان شهر صنعتی اهواز اهمیت زیادی دارد و می تواند فضای سبز و سرگرم کننده ای برای استفاده مردم باشد.

با گذشت 12 سال از آغاز پروژه کمربند سبز اهواز، این پروژه نه تنها به اتمام نرسیده است، بلکه برآوردها و مسئولان برآورد می کنند که تاکنون کمتر از 10 درصد از آن به اتمام رسیده است.

مساحت کل کمربند سبز 7200 هکتار است که تنها 700 هکتار آن محقق شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید