چرا ساسی مانکن در ایران زمین لرزه ای به بزرگی 9 ریشتر ایجاد کرد؟ / یادداشت احمد زیدآبادی

چرا ساسی مانکن در ایران زمین لرزه ای به بزرگی 9 ریشتر ایجاد کرد؟  / یادداشت احمد زیدآبادی

زیدآبادی نوشت: کسانی که تمام برج ها و دژهای فرهنگی و اخلاقی این جامعه را برای به دست آوردن ثروت و قدرت و منافع دنیوی ویران کرده اند، مسئول گسترش ابتذال در این کشور هستند، نه خواننده ای که اساسا کارش یکی است و کیست. هیچ چیز در سبک زندگی خود ندارد اگر بخواهد از تبلیغ آن خودداری کند، ابتذال را تصدیق نمی کند!

احمد زیدآبادی در واکنش به انتشار موزیک ساسی مانکن و انتقادات و نظراتی که به خصوص در روزهای اخیر درباره مضامین و اشعار آن شده است، در کانال تلگرامی خود نوشت: ساسی مانکن آهنگی همجنس را خواند که انتظار می رود از به او! مشابه این آهنگ و بسیار قطورتر از آن، روزانه ده‌ها آهنگ در جوامع مختلف در سراسر جهان ساخته و خوانده می‌شود، بدون اینکه توجه ویژه‌ای از سوی سازمان‌های دولتی، مراکز فرهنگی، محافل مذهبی، حامیان خانواده و سنت‌های اجتماعی و اخلاقی به خود جلب کند.

تو کشور ما اما با انتشار این آهنگ مثل زلزله فرهنگی درجه 9! خوب این چه فرهنگی است که یک مرد بتواند چهار ستون آن را با آهنگ تکان دهد؟

واضح است که مشکل جای دیگری است. جامعه ما با بحران فرهنگی مواجه است. عوامل اصلی ایجاد این بحران کسانی هستند که در بازی قدرت سیاسی و با استفاده از تریبون های انحصاری و یک طرفه، از یک سو، تمامی میراث ها و استوانه های علمی، فرهنگی و اخلاقی این جامعه را منزوی کردند. و از سوی دیگر با ترویج انواع خرافات ضد عقلی و تجلیل از هیجانات هیستریک و تقلید کورکورانه و تسلیم دینی و سیاسی، جوانان را از تفکر، عقلانیت و انتقاد و گشودگی و انتخاب باز داشته است. نتیجه این انقلاب فرهنگی شرایطی شد که افرادی مانند ساسی مانکن توانستند با آهنگی در این جامعه زلزله ایجاد کنند. در کمال تعجب کسانی که مسئول این وضعیت هستند، به جای مسئولیت طلبی، طلبکار شده اند!

کسانی که تمام برج ها و استحکامات فرهنگی و اخلاقی این جامعه را برای به دست آوردن ثروت و قدرت و منافع دنیوی ویران کرده اند، مسئول گسترش ابتذال در این کشور هستند، نه خواننده ای که اساسا کارش یکی است و در نظر نمی گیرد. هر چیزی به نام ابتذال در شیوه زندگی او. تشخیص داده نمی شود که بخواهد از تبلیغ آن خودداری کند!