چرا گالنویی ترکیب تیم برنده را لمس کرد؟

چرا گالنویی ترکیب تیم برنده را لمس کرد؟

ملی پوشان کشورمان برای هفتمین بار در نیمه نهایی جام ملت ها شکست خوردند تا جادوی فینال نیم قرن بگذرد. این بار حریف ما قطر بود که در تاریخ جام ملت های آسیا هرگز ایران را شکست نداده بود، تیمی که چند ماه پیش به ما باخت و خیلی ها امیدوار بودند که به راحتی قطر را شکست دهیم و فینالیست شویم. اما در بازی قطر چه گذشت؟ در این دیدار تیم کشورمان در طرح 1-3-2-4 به میدان رفت. روشی که باید از ابتدا در بازی های حساس مراحل پایانی در برابر چلنگرها به کار می رفت. بازی با دو هافبک دفاعی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ژاپن کارساز بود، اما در کمال تعجب امیر کالا به نوعی توانست تیم برنده را تشکیل دهد!

میلاد محمدی که مقابل ژاپن عالی بود جای خود را به احسان حاج صفی داد. بازیکنی که بعد از بازی سوریه ستاره زمین بود اما خیلی ها بعد از بازی او را هدف طنز کاله نووی می دیدند که می گفت پیرمردهای ما کار بزرگتر از این انجام نداده اند! وقتی تیم مقابل ژاپن بازی کرد و حاج صفی غایب بود، خیلی ها به این نتیجه رسیدند که امیر از کاپیتانش راضی نیست.

با توجه به درخشش جانشین او مقابل ژاپن و پیروزی ایران، این تغییر و بازگشت حاج صفی به تیم برای همه عجیب بود. آنقدر که انتظار بازگشت طارمی می رفت اما نه در جای محب که مقابل ژاپن درخشید! انگار برنامه قلعه نویی برای این دیدار این بود که تا دقیقه 60 بازی را کنترل کند و در نیم ساعت پایانی بازیکنان تکنیکی و سرعتی مثل قیدی و محیبی به زمین بیایند و گل بزنند یا گل بزنند. اما بازی حاج صفی و امید ابراهیمی آنقدر بد بود که همه نقشه ها را به هم ریخت.

ایران در دقیقه چهارم از سردار آزمون به گل رسید اما تماشاگران ورزشگاه التمامه بعد از گل همچنان به شادی بازیکنان ادامه دادند که امیر به محبی گفت بلند شو و خودت را گرم کن! انگار اوایل مسابقه متوجه خطای آرنجش شد. او همچنین مهدی کایدی را از دقیقه 40 گرم کردن به زمین آورد، بازیکنی که در نیمه دوم مقابل ژاپن بدنش را گرم کرد و همه فکر می کردند آن دو در ابتدای نیمه دوم در زمین خواهند بود.

در نیمه دوم دو تغییر در ترکیب تیممان ایجاد شد و میلاد محمدی و مهدی محمد محبی وارد زمین شدند. ترکیب تیم بار دیگر 4-4-2 مورد علاقه قلعه نویی بود و تا پایان مسابقه قیدی فرصتی به دست نیاورد! در نهایت ایران شکست خورد، پس برای فوتبالدوستان این سوال باقی است که چرا کاله نویی تیم برنده را شروع کرد؟ آیا او در قطعه اصلی چینی اشتباه کرده است یا از ابتدا این برنامه او بوده و به قصد فریب حریف خود را گرم می کرد؟

هر چه بود، اتفاق عجیبی در تاریخ جام ملت‌ها افتاد که تیمی بدون مصدومیت، بازیکنی را برای گرم کردن دقیقه 4 بعد از زدن گل اول مسابقه بلند کرد!