چرا یک مرد افغان می خواست برای فرزندش تصادف کند؟


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1887991

ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد مرد افغان قصد تصادف با نوزادش را داشت که با تلاش و حمایت نیروهای پزشکی از وقوع این حادثه جلوگیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از متشکرمدر تاریخ 12/5/1301 یک تبعه بیگانه غیرمجاز که فرزندش در بیمارستان گنجی برازیان به دنیا آمده بود، اصرار داشت که مادر و نوزاد در همان روز زایمان مرخص شوند که وزن کم و افت قند خون وی صلاحیت ترخیص از مسئولیت را نداشت. .

بر همین اساس ناظر شیفت شب بیمارستان گنجی ضمن راهنمایی این تبعه افغانستانی یادآور شد: بر اساس دستورات وزارت بهداشت، مادر و نوزاد باید 24 ساعت پس از تولد تحت مراقبت باشند و در صورت عدم وجود مشکل بهداشتی. ، باید ترخیص شوند و این مادر و فرزند صبح روز بعد (پنجشنبه) پس از واکسیناسیون نوزاد و معاینه مادر ترخیص می شوند.
رئیس شیفت شب همچنین به این فرد یادآور شد: به دلیل نداشتن مدارک هویتی باید برای تکمیل مراحل اداری ترخیص همسر و فرزندش و همچنین هزینه های تولدش به مددکار اجتماعی مراجعه کند. . با دستور رئیس بیمارستان با تخفیف یا رایگان محاسبه می شود.

این شهروند افغانستانی علیرغم توضیحات فوق به مددکار اجتماعی مراجعه نکرده و توضیحات سرپرست مبنی بر نیاز به بستری شدن نوزاد به دلیل وضعیت جسمانی نوزاد را نپذیرفت و شروع به تهدید، سر و صدا و مشاجره کرد.
با توضیحات فوق، لازم به تاکید است که هزینه مالی زایمان دلیل بر عدم موافقت ناظر با ترخیص نوزاد نیست و مجموعه بیمارستانی استان بوشهر به ویژه بیمارستان شهید گنجی همواره حمایت و پشتیبانی لازم را انجام می دهد. کمک به بیماران خارجی در چنین مواردی.
لازم به ذکر است در پایان کارکنان بیمارستان برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی با ترخیص زودهنگام مادر و نوزاد این تبعه افغانستانی موافقت کردند.
در عین حال ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان دهنده تلاش و حمایت نیروهای پزشکی برای آرام کردن این شهروند افغانستانی برای جلوگیری از تهدید و حادثه نیست.
به لطف خداوند این مادر و کودک پس از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی لازم به سلامت از بیمارستان ترخیص شدند.
لازم به توضیح است بر اساس مصوبه دولت حتی در صورت بیمه نبودن مادر باردار کلیه هزینه های بارداری و زایمان و همچنین ترخیص او و فرزند از بیمارستان رایگان و مادران شیرده تا 2 سال می باشد. سالمندان و کودکان تا 5 سال به صورت رایگان بیمه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید