چندین انفجار در خارکف اوکراین رخ داد

بر اساس این گزارش خبرنگار شبکه خبری الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار در خارکف خبر داد. این در حالی است که از خسارات و تلفات این انفجارها خبری منتشر نشده است.

در همین حال، شهردار شهر خارکف این انفجارها را با حملات موشکی به آن شهر مرتبط دانست که باعث آتش سوزی یک مرکز درمانی و یک ساختمان غیر مسکونی شد.

این انفجارها پس از آن اتفاق افتاد که منابع خبری گفتند مسکو حملات خود را به اوکراین بر مناطقی متمرکز کرده است که پس از همه پرسی به روسیه پیوسته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه 13 مارس قطعنامه ای را امضا کرد که بر اساس آن چهار منطقه اوکراین که بخش هایی از آن تحت کنترل نیروهای روسیه است به خاک روسیه الحاق می شود.

بر اساس این فرمان جدید، حدود 18 درصد از خاک اوکراین (مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا) به خاک روسیه ضمیمه خواهد شد.

این بزرگترین الحاق سرزمینی در قاره اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است، اگرچه مسکو هنوز مرزهای جدید دقیقی را اعلام نکرده است.

الحاق این مناطق به خاک روسیه همزمان با صدور فرمان رئیس جمهور روسیه مبنی بر انجام اقدامات لازم برای گنجاندن نیروگاه هسته ای زاپوریژژیا در فهرست دارایی های فدرال دولت روسیه انجام شد.

هفته گذشته، همه پرسی در مورد الحاق جمهوری های لوهانسک و دونتسک و مناطق زاپوریژیا و خرسون در شرق و جنوب اوکراین به روسیه برگزار شد و پس از رای موافق اکثریت قاطع شرکت کنندگان در آن همه پرسی، مناطق مورد نظر به روسیه تسلیم شدند. درخواست رسمی آنها برای پیوستن به روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با صدور فرمانی این مناطق را رسما به خاک روسیه ضمیمه کرد.

در 24 فوریه (5 مارس 1400) رئیس جمهور روسیه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را صادر کرد و دلیل این تصمیم را درخواست جمهوری های دونتسک و لوهانسک برای کمک به آنها و رهایی آنها از شر سرکوب رژیم کیف

دیدگاهتان را بنویسید