چهار علت اول مرگ مردان ایرانی را حدس بزنید

چهار علت اول مرگ مردان ایرانی را حدس بزنید

روز جدید رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: چهار علت اصلی مرگ و میر در مردان بیماری قلبی با 40.5 درصد، سرطان با 15.2 درصد، حوادث غیرعمد با 14.2 درصد و بیماری های تنفسی با 7.2 درصد است.

محمد اسماعیل مطلق در ششمین کنگره مجازی سلامت مردان افزود: از چهار مردی که مشکل سلامتی دارند، سه نفر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمی کنند.

وی گفت: بیماری های قلبی، سرطان، اضافه وزن، سیگار، مواد مخدر و الکل از مهم ترین عوامل موثر بر سلامت و بیماری های مردان هستند و یکی از مهم ترین عوامل سلامت مردان تغذیه سالم است.

مطلق ادامه داد: گزارش ها حاکی از آن است که امید به زندگی در بدو تولد در زنان بیشتر از مردان است و تفاوت امید به زندگی در زنان و مردان افزایش یافته است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: خطرات فیزیکی، شیمیایی و شغلی سلامت مردان را بیشتر تهدید می کند و مردان در زمان بیماری کمتر به پزشک مراجعه می کنند و زنان نیز بیشتر مصرف می کنند. خدمات بهداشتی . .

وی افزود: امسال به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت بهداشت برنامه های ویژه ای را برای سلامت مردان در نظر گرفته است که با همکاری مرکز بهداشت و سلامت باروری مردان اجرا می شود.

مطلق گفت: یکی از این اقدامات طراحی سرویس های بهداشتی متناسب با ساعات کاری آقایان است. ایجاد بانک اطلاعاتی سلامت مردان در هر شهر و استان از دیگر برنامه ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های خودمراقبتی، توجه به سلامت روان مردان، پیشگیری از حوادث، برنامه های ورزشی مستمر، تغییر سبک زندگی، ترک سیگار و مصرف الکل، برنامه تغذیه سالم در قالب بسته های خدمات سلامت -شبکه پزشکی. در نظر گرفته شده.

شعار هفته ملی سلامت مردان ایران (سما 1400); «مشارکت مرد، حداکثر واکسیناسیون (تاج)، حفاظت جمعی» در نظر گرفته شده است.

باورهای غلط در مورد واکسیناسیون کووید 19، همه گیری کووید 19 و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جوانان، مولفه های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خطر کرونری در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت و نقش سلامت مردان سبک زندگی در پیشگیری از سرطان های شایع در مردان یکی از موضوعات هفته ملی سلامت مردان است.

دیدگاهتان را بنویسید