چه کسانی می توانند وام پیش از موعد دریافت کنند؟

چه کسانی می توانند وام پیش از موعد دریافت کنند؟

وزیر اقتصاد و دارایی از تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی برای افراد دارای حساب خوب خبر داد.

بانک ها در کشور مدت هاست که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و این مشکلات بر عملکرد آنها نیز تاثیر گذاشته است. اختلال در روند وام دهی بانکی یکی از مهم ترین پیامدهای مشکلات شبکه بانکی کشور به ویژه بانک های خصوصی است. سوالی که در یکی دو سال اخیر بارها مورد تاکید کارشناسان و رسانه ها بوده است.

رئیس جمهور روزها پیش در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد تا پایان تابستان صف وام ازدواج به صفر برسد. رئیس دولت آنقدر مسئولیت را بر دوش بانک‌ها گذاشته است که بازپرداخت تسهیلات ازدواج تنها وام اعطایی به بانک‌ها نیست، بلکه باید سایر وام‌های یارانه‌ای مانند وام فرزند، وام مسکن و غیره را نیز بازپرداخت کنند.

از سوی دیگر، به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی و بانکی، یکی از مهم ترین عوامل عدم تعادل عمیق در شبکه بانکی ایران، وام های معوق متعددی است که دولت به آنها تحمیل می کند. حتی برخی کارشناسان معتقدند وام مسکن حتی می تواند منجر به ورشکستگی بانک های کشور شود.

اکنون در این شرایط وزیر اقتصاد و دارایی نیز از تسهیل در پرداخت وام بانکی برای افراد خوش حساب خبر داده است.

خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: با یک سال تلاش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تصمیم بر این شد که خشتبی رتبه اعتباری بالایی کسب کند و تسهیلات بهتر و سریع تری دریافت شود. در سپتامبر ارائه شود

دیدگاهتان را بنویسید